Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '12

 
Kategori
Pratik Bilgiler
 

Margarin ile Arabaya bulaşan Zift temizliği

Margarin ile Arabaya bulaşan Zift temizliği
 

Arabanız Zift İle Bulaştıysa Çözüm Margarinde

Geçen hafta yıllık izinden Samsun’dan gelirken bir ilçeden geçerken yola yeni dökülmüş zifte girmek zorunda kaldım. Arabanın her yeri zift ile kaplandı. Tatil dönüşü Antalya’da bir yıkamacıya giderim gaz yağı ya da mazotla temizletirim diye düşündüm. Ankara çıkışında benzin almak için bir istasyona durduğumda hiç tanımadığım bir adam arabanın ziftli halini görünce yanıma geldi ve zifti nasıl çıkaracağımı sordu ?
Bende yıkamacıya gidip gaz yağı ya da mazot ile temizleteceğimiz söyledim.
 
O da bana kendi denediği bir yöntemden bahsetti.
 
Yöntem son derece ekonomik ve etkili bir uygulama
Önce markete gidip arabadaki ziftin durumuna göre 3-4 adet pasta ve sabah kahvaltıda yapımında kullandığımız herkesin bildiği margarin alıyorsunuz.
Arabanın ziftli bölgelerinin her yerine margarini sürüyorsunuz. Tekerleklerin jantları dahil.  Margarini çok aşırı olmamak kaydıyla (yoğun bölgelerde fazla sürülebilir) sürdükten sonra arabayı güneş gören bir yere çekiyorsunuz.
Güneşin yoğunluğuna ve hava sıcaklığına bağlı olarak arabadaki sürülen margarin yağları ziftide temizleyerek yavaş yavaş yere akmaya başlıyor. Hava sıcaklığı 35-40 derece ise erime daha hızlı oluyor ve yağla birlikte bütün ziftler akıp gidiyor.
 
Eğer zift fazla ise yağla birlikte bir kısım akarken bir kısımda araba üzerinde erimiş halde yağla karışık olarak bekliyor. Gerektiğinde araba güneşin yoğun olarak geldiği yöne çevrilip erime sağlanabiliyor. Yeterince erime ile ile birlikte zift azaldıktan sonra yağ kalınları arabada donmadan hemen önce eski bir bezle araba üzerinde kalan yağlı ve ziftli tabaka kolayca temizlenebiliyor.
Araba ziftten arındırıldıktan sonra ya kendiniz önce deterjan ve sonrasında temiz su ile durulama yaparsınız ya da en yakın yıkamacıya arabayı götürüp sadece oto yıkama yaptırarak arabanızı tertemiz hale getirirsiniz.
 
Ben denedim ve arabam tertemiz oldu. Denemesem tavsiye etmezdim ama bizzat yaptım ve oldu. Bana 5 margarin parasına maal oldu.
Tavsiye ederim.
 

 
Toplam blog
: 537
: 1884
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Gündemi ve olayları yakından takip etmeye çalışıyorum. Sinema, kitaplar, spor, doğa, siyaset, miz..