Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '16

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Marka kent, markalaşma ve kent ekonomisi

Marka kent, markalaşma ve kent ekonomisi
 

İnternet'ten alınmıştır.


Marka bir cazibedir, çekim gücüdür ve pazarlamanın ana sembolüdür. ANCAK Dünya tarihi irdelediğinde şöhrete ve çekim gücüne kavuşmuş marka şehirler tasarlanmadan, coğrafyaları veya tarihsel süreçte oluşan birikimleriyle elde ettikleri haklı şöhretle markalaşmışlardır.  Bu doğrultuda oluşması çok zor olan ‘Marka Kent’ kavramı yerine bir kentin markalaşacak sektörleri veya ürünleri özenle seçilip, standarda ve imaja kavuşturularak etkin sunularak pazarlanarak kent ekonomisinin gelişimine katkısı sağlanabilir.

------------------------------------------------------------------

İktisadi faaliyetin olduğu her ölçek gibi tüm yerleşim birimlerini sosyal makro bir işletme olarak kabul ederek analiz yapamaya çalışırsak; kente ‘giren üretilen paranın gelir - çıkan paranın da gider’ olduğu kriteriyle kente girecek parayı ve üretilecek katma değeri artırarak, çıkacak parayı da kontrol ederek, kentte birikecek fonu artırmak için yapılacak ‘vizyon ve strateji’ çalışmaları kent ekonomisinin reel rasyonel yönetimini sağlayacaktır.

Bu doğrultuda düşündüğümüzde; kentin ekonomik potansiyelini ve reel ekonomisini hesaplayarak değerlendirilemeyen potansiyelin ne kadar olduğunu, nasıl değerlendirileceğine ve nüfusun optimum değerlendirilmesine dair irdelemeler yapılarak kent ekonomisini geliştirecek programlar yapılabilir.

Bu çerçevede kentteki nüfusun sosyo-ekonomik yaşamına dair düzenleyici; adam başına gelir, gelir dağılımı, işsizlik ve yoksulluğa dair çalışmalar da yapılmalıdır.

Ancak bu konuyu irdeleyen bir kamu kurumu bilinmediği gibi kamu yöneticileri kentlerde geçici dönem kaldıklarından duruma hakim olmaları zordur veya konsantre olana kadar tayin olmaktadırlar.

Yine meslek odaları kendi sektörel alanlarıyla meşgul olduklarından kent ekonomisinin bütününe dair bir çalışmayı üstlenememektedirler.

Bu nedenle her kentin ekonominin gelişimine dair STK lar oluşmalı ve konusunda uzman, yönetici, girişimci, eski-yeni siyasilerin, ilgililerin katılacağı bir kurum olmalı ve ana teknik kadroyu barındırmalıdır. 

------------------------------------------------------------------

BU doğrultuda zihnimde oluşan birkaç öneriyi de ilginize sunuyorum;

Her kentte vasıfsız emeğe nitelik kazandıracak programlar yapılmalıdır.    

Bir kentte tüketilen ürünler irdelenerek dışarıdan kente gelen ama kentte üretilebilecekler belirlenerek yeni girişimlerle kentin istihdamı ve refahı artırılabilir. 

İşbirliği yapacak uygun şirketlerin ortaklığıyla oluşturulacak KENT HOLDİNG'İNİN kent ekonomisine dair projeler üretip öncülük edip stratejik çalışmalar yapabilir.     

Kamuya ait atıl arazi ve gayrimenkullere dair projeler üretilip aktif hale getirilebilir.  

Belirtilen ve benzeri çalışmalar yapılarak kent ekonomisine önemli miktarda ilave katma değer sağlanarak kent ekonomisi geliştirilebilir.

-----------------------------------------------------------------

Kadri KANPAK - www.kadrikanpak.com 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..