Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

11 Haziran '08

 
Kategori
Kitap
 

Mavi saçlı kız

Mavi saçlı kız
 

MAVİ SAÇLI KIZ


Merhabalar,
İki gün önce kitaplarımın tozunu alıp tekrar düzenlerken, 1998 yılında alıp okuduğum ve çok beyendiğim bir kitap tekrar ilgimi çekti.
Kitabın ismi: MAVİ SAÇLI KIZ
Kitabın yazarı:Burçak Çerezcioğlu,
Kitap Burcunun güncesi
Derlemesini babası Mehmet Çerezcioğlu yapmış.

Burçak'ın doğum günü ve tarihi:15.05.1979
Burçak Kan kanseri hastası genç bir kız, hastalığını ailesi bir müddet saklamış fakat onun günlüğüne göre 7.10.1993 Perşembe günü saat 13.05 te öğrenmiş ve güncesine yazmış. Henüz 14 yaşında Burçak ve hastalığını öğrendiğinde çok üzüldüğünü yazıyor.Yaşama azmi devam ediyor Burçak'ın, saçlarının rengini sevmiyor, mavi sıkma boya ile mavi boyuyor saçlarını Burçak ve mavi saçlı kız oluyor.

Güncesinde bu yaşam sevincini yaşamak istediğini anlatıyor, ama hastalığından dolayı vekadar büyük acılarçektiğini de anlatıyor yazılarında,
Yaşama sevincini anlatan bir şiir yazıyor güncesine aynen şöyle;

HAYAT BU

Hayat mutluluk değildir,
Hayat üzüntü değildir,
Hayat aşk değildir,
Hayat eğlence değildir,
Hayat bunalım değildir,
Hayat iş değildir,
Hayat ders değildir,
Hayat sex değildir,
Hayat zirve değildir,
Hayat para değildir,
Hayat tatil değildir,
Hayat HERŞEYDİR.
Böyle bitiriyor şiirini sevgili Burçak.

Kitapta anne ve babası da Burçak için duygu ve düşüncelerini paylaşmışlar.
Babası tiyatrocu Mehmet Çerezcioğlu, şöyle yazıyor kızı için;Sabahları hasta uyanmanı istiyorum, Hastaysan eğer, Yaşıyorsun demektir.

Burçakta Müjde Ar'ın Ah Belinda fliminde rol almış, öğle yazıyor güncesinde,
Burçak güncesini yazmaya devam ediyor, bu arada hastalığının ilerlediğini de biliyor, bunu bildiği için güncelerinin sonuna doğru daha duygusal yazmaya başlıyor.

Ben bile kitabı okurken (gözyaşları içinde), bir sayfa sonrasında ne okuyacağımı bildiğim için tam 2 hafta okumadım kitabı, çünkü okursam, yüreğimdeki hayalimdeki o mavi saçlı kız hemen yok olup bu dünyadangidecekti, ama okumadığım haftalar onu beynimde hep yaşattım, çok etkilemişti bu kitap beni, sonra2 hafta sonra artık sonunuda iyice merak ettiğim için okudum kitabı ve gözyaşlarım aka aka bitirmiştim.
Artık Mavi saçlı kız yoktu.
Oysa tüm sanatçılar Burçak için yardım kampanyası başlatmışlar onu yaşama döndürmeye çalışmışlardı.
O yoktu artık, güle güle mavi saçlı kız.
Ölüm tarihi:11.05.1995 (Doğum gününe 4 gün kala)

ALLAH ailesine sabırlar versin.
Kitabın geliri kanserli çocuklar için kullanılacakmış, babası öğle istemiş.

ALLAH tüm hastaların yardımcısı olsun, hepsi sağlıklarına en kısa sürede kavuşsun inşallah,
Her zaman yazdığım gibi Paylaşmak güzeldir ve ben bu kitabı sizinle paylaştığım için çok mutluyum.
Sonsuz sevgiler herkese, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...