Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

11 Haziran '08

 
Kategori
Kitap
Okunma Sayısı
7053
 

Mavi saçlı kız

Mavi saçlı kız
 

MAVİ SAÇLI KIZ


Merhabalar,
İki gün önce kitaplarımın tozunu alıp tekrar düzenlerken, 1998 yılında alıp okuduğum ve çok beyendiğim bir kitap tekrar ilgimi çekti.
Kitabın ismi: MAVİ SAÇLI KIZ
Kitabın yazarı:Burçak Çerezcioğlu,
Kitap Burcunun güncesi
Derlemesini babası Mehmet Çerezcioğlu yapmış.

Burçak'ın doğum günü ve tarihi:15.05.1979
Burçak Kan kanseri hastası genç bir kız, hastalığını ailesi bir müddet saklamış fakat onun günlüğüne göre 7.10.1993 Perşembe günü saat 13.05 te öğrenmiş ve güncesine yazmış. Henüz 14 yaşında Burçak ve hastalığını öğrendiğinde çok üzüldüğünü yazıyor.Yaşama azmi devam ediyor Burçak'ın, saçlarının rengini sevmiyor, mavi sıkma boya ile mavi boyuyor saçlarını Burçak ve mavi saçlı kız oluyor.

Güncesinde bu yaşam sevincini yaşamak istediğini anlatıyor, ama hastalığından dolayı vekadar büyük acılarçektiğini de anlatıyor yazılarında,
Yaşama sevincini anlatan bir şiir yazıyor güncesine aynen şöyle;

HAYAT BU

Hayat mutluluk değildir,
Hayat üzüntü değildir,
Hayat aşk değildir,
Hayat eğlence değildir,
Hayat bunalım değildir,
Hayat iş değildir,
Hayat ders değildir,
Hayat sex değildir,
Hayat zirve değildir,
Hayat para değildir,
Hayat tatil değildir,
Hayat HERŞEYDİR.
Böyle bitiriyor şiirini sevgili Burçak.

Kitapta anne ve babası da Burçak için duygu ve düşüncelerini paylaşmışlar.
Babası tiyatrocu Mehmet Çerezcioğlu, şöyle yazıyor kızı için;Sabahları hasta uyanmanı istiyorum, Hastaysan eğer, Yaşıyorsun demektir.

Burçakta Müjde Ar'ın Ah Belinda fliminde rol almış, öğle yazıyor güncesinde,
Burçak güncesini yazmaya devam ediyor, bu arada hastalığının ilerlediğini de biliyor, bunu bildiği için güncelerinin sonuna doğru daha duygusal yazmaya başlıyor.

Ben bile kitabı okurken (gözyaşları içinde), bir sayfa sonrasında ne okuyacağımı bildiğim için tam 2 hafta okumadım kitabı, çünkü okursam, yüreğimdeki hayalimdeki o mavi saçlı kız hemen yok olup bu dünyadangidecekti, ama okumadığım haftalar onu beynimde hep yaşattım, çok etkilemişti bu kitap beni, sonra2 hafta sonra artık sonunuda iyice merak ettiğim için okudum kitabı ve gözyaşlarım aka aka bitirmiştim.
Artık Mavi saçlı kız yoktu.
Oysa tüm sanatçılar Burçak için yardım kampanyası başlatmışlar onu yaşama döndürmeye çalışmışlardı.
O yoktu artık, güle güle mavi saçlı kız.
Ölüm tarihi:11.05.1995 (Doğum gününe 4 gün kala)

ALLAH ailesine sabırlar versin.
Kitabın geliri kanserli çocuklar için kullanılacakmış, babası öğle istemiş.

ALLAH tüm hastaların yardımcısı olsun, hepsi sağlıklarına en kısa sürede kavuşsun inşallah,
Her zaman yazdığım gibi Paylaşmak güzeldir ve ben bu kitabı sizinle paylaştığım için çok mutluyum.
Sonsuz sevgiler herkese, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

arkadaşlar burçak ve ailesi ile ilgili fotoğraflara nereden ulaşabilirim ve burçağın kabri nerede bulunuyor izmirdemi?

özer ekinci 
 29.12.2008 22:17
Cevap :
Burçak ve ailesiyle ilgili resimler,kitabında zaten var arkadaşım,birde kitap sizde var ise oradan matbaasına ulaşıp,babası ile görüşebilirsiniz(Tiyatrocu),oradan Burçağın kabrini öğrenebilirsiniz,,,,,,,,sevgiler,,,,,,,  30.12.2008 14:39
 

gerçektende teşekkürler burçak bana bu kitabınla bu öykünle bu yaşam savaşınla anlattığın öğrettiğin herşey için teşekkürler. okuyalı yıllar oldu ama her hatırlayışım ilk günkü gibi senin ve ailen hakkında daha fazla şey öğrenmek istiyorum...

özer ekinci 
 29.12.2008 22:16
Cevap :
Benimde hiç unutamayacağım bir kitap,harikaydı ve çok duygusaldı,,,,,,,yorumunuza teşekkürler,,,,,,,,sevgiler,,,,,,  30.12.2008 14:37
 

'Mavi Saçlı Kız'adlı kitabı yeni bitirdim...Yıllardır okumayı istiyordum ama utanarak söylüyorum 2 gün önce fırsat bulabildim ve 2 gün içinde kitabı bitirdim.İnsan her satırını olmasa da her sayfasını okurken mutlaka gözleri doluyor. O kadar çok şey yazmak istiyorum ki şuan ama toparlayamıyorum.Allah ailesine sabırlar versin.Yaşadıkları bu acı hiç dinmez sanıyorum ama sabır en gereklisi...Mekanın cennet olsun sevgili Burçak. Aslında Burçak'ın hayallerini gerçekleştirebilen ender insanlardan olduğunu düşünüyorum...En büyük hayali olan Amerikaya gitti...Moralin insan sağlığında ne kadar önemli bir faktör olduğunu gösterdi hepimize (Dr.ların hiçbir ümit kalmadı dediği bir anda,çok kısa bir zaman olsa da sağlığına kavuşup hayalini gerçekleştirdi)Hayranı olduğu çocuk yazar gibi günlüğü kitap halinde basıldı ve ne üzücüdür ki yaşadığı hayat da yine aynı yazar gibi çok kısa oldu.Burçak şuan yaşıyor olsaydı eminim şuan Amerika'da yaşayan ünlü bir MELEK olurdu.Dualarımız seninle Sevgili Burçak

özgül gül 
 12.09.2008 23:09
Cevap :
Sevgili Özgül,kitaptan ne kadar etkilendiğin yazdığın yorumdan da belli oluyor zaten,,,,,,,çok harika bir kitaptı,onun için buradada herkesle paylaşmak istemiştim,yorumuna çok teşekkürler ve sevgiler sana,,,,,,,  13.09.2008 17:07
 

Gözlerim doldu çok fena.. Beni aldınız götürdünüz eski günlere bu kitabı yani o güzel mavi saçlı kızı okuduğumda daha 15-16 yaşlarındaydım günlerce ağladığımı hatırlıyorum o kızın yerine koymuştum kendimi... Ne acı. Yıllar geçse de hiçbir ölümü unutmuyor insan. Allah her zaman sabır versin ailesine sevdiklerine. İyi ki hatırlattınız onu yine bize. Dualarımız onunla. Sevgiler.

Kalbin Ritmi 
 21.06.2008 14:56
Cevap :
Sevgili alesta,kitap hatırlanmayacak gibi birşey değil,bir genç kızın hayatı beni çok etkilemişti,yıllar sonra elime geçti yine okudum ve sizlerle paylaştım,yorumun için teşekkürler,,,,,,,,,,sevgiler,,,,  21.06.2008 22:07
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 227
Toplam yorum
: 2580
Toplam mesaj
: 673
Ort. okunma sayısı
: 1732
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster