Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '06

 
Kategori
İzmir
 

Mayoz mu, mitoz mu yoksa boyoz mu?

Üniversitede öğrenciydim. Memleketim, toprağım olan İzmir'ime hasret zamanlardı o zamanlar. Okuduğum şehir, deniz havasını hiç barındırmamiş bir yerdi. Arkadaşlar arasında memleket sohbetleri yapılırdı: Bizim memleketin şusu meşhur, bizimkinin busu.

Bense o kadar özlüyorum ki İzmir'i anlata anlata bitiremiyorum: Kimsenin beğenmediği, bana göre ise en pahalı pahalı parfümden bile daha güzel gelen o körfez kokusunu, Kemeraltı Çarşısı'nı, Alsancak'taki Rum evlerini, insanlarının sıcaklığını, simite gevrek, çekirdeğe çiğdem, firketeye paramana deyişimizi.

Bir arkadaşım hafta sonu İzmir'e gezmek için gitmiş ve başka İzmirli arkadaşlarla sohbetlerde bulunmuş, bana dedi ki "İzmir'de simitçilerde satılan bir börek var. Adına mayoz diyorlar" İzmir'imin meşhur boyozuna mayoz sözünü konduruverdi ya işte oan "ne diyon len sen sibob" edasıyla yüzüne çemkirmek istedim tabi yapmadım. Kısa süreli hafızasına kaydetmiş, nasıl hatırlasın.

Bir itirafta bulunayım: İzmir'imin boyozunun tadını esasında annem abim ve babam çok sever, benim için ise boyoz tutkusu "Kör ölür badem gözlü olur" kıvamında. İzmir ile ilgili duyduğum her söz içimi titretmeye yetiyor ne yapayım...

Yaşadıklarınız deniz havası sıcaklığında olsun.

 
Toplam blog
: 2
: 459
Kayıt tarihi
: 02.10.06
 
 

1982 İzmir doğumluyum, öğretmenim ve evliyim... İlgi alanlarım sinema, müzik ve eğitim...