Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mazhar Alanson’dan Twitter’da demetler(!)

Mazhar Alanson’dan Twitter’da demetler(!)
 

Öncelikle Mazhar Alanson benim pek dinlediğim bir insan değil. Hatta sevdiğim tek şarkısı grubuyla birlikte söylemiş olduğu “Ali Desidero”dur. Kendisiyle ilgili internette hiç araştırma yapmadım, magazin haberlerinde adını görünce kumandayı atıp izlemedim. Yani varla yok arasında bir sanatçı benim kafamda.

Mazhar Alanson’a ilgim ilk defa bugün ortaya çıktı. Siirt’te yaşanan toplu tecavüz olayını biliyorsunuz. 7 küçük kızın bir sürü erkek tarafında tecavüze uğraması gibi insanlık dışı bir olaya herkes tepki gösterdi. İnternet dünyasında başta twitter olmak üzere birçok sitede yorumlar yazıldı, nefretler okundu.

Bugün kalkıp twittera baktığımda insanların Rahşan Gülşan’a tepki gösterdiklerini gördüm. Rahşan’ı okurum. Yazılarını çoğu zaman samimi bulurum. Mazhar Alanson’un yazdığı bir yazıyı kara mizah olarak nitelendirmiş ve insanlarda tepkilerini gösteriyor.

Nedir bu yazı diye Alanson’ın twitter hesabına tıkladığımda ise ağzım açık kaldı. “Kara mizah” yapıyorum adı altında Siirt’te yaşanmış olan o korkunç olaylarla ilgili 3 tane yazı yazmıştı Mazhar Alanson. Neler yazmış hep beraber bakalım:

mazharalanson12 siirte giderseniz ve yere para vs.düşürürseniz sakın eğilipte almayın giden mal olsun yeterki cana zarar gelmesin

mazharalanson12 siirtte doğum evlerinin önündeki güvenlik artırılmalı :)

mazharalanson12 23 nisan şenlikleri siirtte yapılsın

Yazdıkları bunlar. Bu kadar hassas bir durum hakkında “aslında ben oradaki ironiye dikkat çekmek istedim. Anlamadı zavallılar” modunda şeyler yazmak çok mu insanca? Alanson 2 çocuk babası. Eda ve Hilmi Alanson bu konu hakkında ne düşünüyor merak ediyorum. Başkalarının çocuklarının başına gelen olaylar karşısında kafayı kuma gömmek, umursamamazlık ya da “kara mizah” yapmak çok kolay değil mi?

60 yaşında + ünlü olan bir insan nasıl böyle söylemlerde bulunabilir? Ben 20 yaşındayım. Çocuğum da yok. Bunu düşünüyorum oradaki kızların haberini okuduğumda içim parçalandı, bir sürü küfür ettim, Mazhar Alanson 23 Nisan şenlikleri orada yapılsın diyor.

Durun o zaman ben de kara mizah yapmak istiyorum izninizle:

Mazhar Alanson’un 13 Şubat 1950’da değil de, 13 Şubat 1936’da Ankara yerine Hiroshima’da doğduğunu düşünelim. 6 Ağustos 1945’te de Hiroshima’da okulda oynayan 14 yaşında bir çocuk olduğunu düşünelim. Gerisi biliniyor zaten.. Olay üzerine o zaman yazı yazılsaydı ben de kara mizah adı altında “Bugün Hiroshima’ya gitmeyin. Pek sıcakmış oralar. Mazallah kavrulursunuz” gibisinden bir şey yazayım. Arada Alanson’da gitmiş oluyor. 1 taşla 2 kuş. :)

Kara mizah işte. Kime ne? Ben ironi yaptım orada. Hayal gücümle Alanson’ı 1945’e yolladım. Yeni nesil Aziz Nesin’liğe soyunan Alanson devam etmiş:

herkes koltuğunda oturmuş iki dakika önce ece sükanın magnumunu konuşup arada ülke meselelerine DUYARLILIK göstermeleri de beni donduruyor
Burada Cüneyt Özdemir’e taş var. Zira Özdemir şunu yazmıştı:

Mazhar ALanson’un Siirt olayı ile ilgili esprileri karşısında donup kalmaktan başka çare yok sanırım. Bir iki tanesini sizinle paylaşayım..

Alanson’ın yaptığı esprileri savunmasının üzerine şunu yazdı:

Mazhar Alanson yaptigi esprilerin ardinda duruyor. bravo..! Bu esprileri programda hep beraber degerlendirelim en iyisi… Gorusleriniz?

Olay kısaca böyle. Twitter’ı seviyorum. Normalde insanların metalaştırdığı ünlülerin gerçek hallerini görmemizi sağlıyor. Mazhar Alanson’un Siirt’te gitmesini ve oraya vardığından bozuk paraların olduğu pantolon cebinin yırtılmasını istiyorum. Kara mizah bu canım. İlahi sizde..

 
Toplam blog
: 50
: 2353
Kayıt tarihi
: 09.08.08
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü öğrencisiyim. Yazılarımla, paylaşımlarım..