Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '07

 
Kategori
Blog
 

MB'de ÖSYM-ÖSS fırtınası

MB'de ÖSYM-ÖSS fırtınası
 

Özellikle, subjektif yorumlarımı yansıtmaktan kaçınarak, bazı tespitlerimi sizlerle paylaşmak istemekteyim. Başlıkta da belirttiğim üzere, uzunca bir süredir, Milliyet Blog sayfalarında ÖSYM-ÖSS konulu yazıların fırtınası esiyor. Tabi okunma sayıları babında.


Bu konuları yazan ve yazdıkları yazılar, on binlerin üzerindeki rakamlarda okunan belli başlı birkaç blog yazarı var.


Daha önce hiç okumadığım ve gördükleri bu enteresan ilginin de sırrını merak ettiğimden dolayı bugün, günün en çok okunan yazısını tıkladım ve inceledim. Daha sonra, yazının sahibinin sayfasına da şöyle bir göz attım.


Gördüklerim, yorumsuz olarak şudur efendim:


Yazı, 2006 yılı Eylül ayında, yani yaklaşık bir sene önce yayınlanmış. Ve, bu geçen zaman zarfında, yuvarlak hesap, 70.000 kez okunmuş. Yine bir sene içerisinde, bu yazıya; 14 yorum ve tam 104 adet de soru gelmiş. Yazının sahibi, değerli yazar arkadaşımız da bu soruları tek tek cevaplandırmış, bazıları için ve yazının bir bölümünde, farklı birkaç tane siteye -ki birisi kendi kişisel sitesi- yönlendirmeler yapmış.


Yazar Sinan Bey’in, Milliyet Blog sayfalarında yayınlamış olduğu toplam 71 adet yazısı ve 188.000 civarında da okunma sayısı var. Kendisi, kendi ifadeleri ile eğitimci. Bu işin, sınav-üniversite meselelerinin “bir bilen”i yani.


Yazının en altında, kendi kişisel web sitesinin de linki veriliyor.


Durum bundan ibaret. Şimdi, kendi yorumlarımı, olumlu-olumsuz eleştirilerimi de açıkça yapmak isterim ama malum, bizim, toplum olarak; eleştirme, eleştirilme ve tartışma kültüründen çok da fazlaca nasiplenememiş olduğumuz su götürmez bir gerçek. Zülf-ü yare dokunmaktan kaçınmak gerek.


Sadece şunu söylemeliyim ki, kendi ifademle, “mahallenin muhtarı” olmak gibi bir düşüncem kesinlikle yok. Site yönetimi uygun görmüş ki böyle bir duruma biz de şahit olabiliyoruz.


Sinan Bey’i de tebrik ediyorum. Kendi adıma söyleyeyim, benim 70.000 defa okunmuş bir tane bile yazım yok. Bırakın 70.000 kez tıklanmayı, 7.000 defa okunanım bile namevcut. En “baba” yazım -daha şimdi baktım- sadece 5.800 kez ziyaret edilmiş, o da on beş ayda.


Bu durumu, fikir ve düşüncelerine çok değer verdiğim bir dostuma yorumlatmak istedim, bana şöyle dedi:


“ÖSYM yaz, canımı ye abicim”


Vallahi mi, doğru mu gerçekten, sizce de?

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..