Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '11

 
Kategori
Eğitim
 

MEB'de skandal ve traji-komik hikayem

MEB'de skandal ve traji-komik hikayem
 

İlköğretim ikinci sınıfta okuyan kızımın ve biz velilerin yaşadığı eğitim sorunlarını Milli Eğitim Bakanlığımızın internet sitesinden değerli bakanımıza ve müfettişlere ileteyim istedim.
Yazdığım yazıyı aşağıda sizlerin de görebilmesi için gönderiyorum. Ancak önce size aşağıda yazdığım satırları Milli Eğitim Bakanlığı internet sitesinden nasıl gönderemediğim üzerine trajikomik satırları yazayım istedim.
Önce MEB sitesinde gerçek kişiler için kontrol paneline girdim ve uzun bir yazı yazdım. İlgili bölümleri doldurdum ve gönder butonuna bastıktan sonra gördüm ki yazı gitmiyor. Sonra satırların altında yazının sadece nokta, virgül ve büyük harlerle alttan tireye uyumlu olduğunu gördüm. Yazıyı bu kez büyük harflerle yazdım ve üstten virgül, noktalı virgül, soru işareti gibi tüm işaretleri kaldırdım. Artık herşey tamamdır, gider diye düşündüm ama nafile... Yine gitmedi.
Bu kez sistemde hata vardır diye site ile ilgili dilek ve şikayetleriniz bölümünde yer alan forma girdim. Onu doldurdum ve gönder dedim. Bilin bakalım ne oldu? :-))
Sistem bu kez ilerleme kaydetti ve sayfada hata verdi. :-))
Sinirden kudururken bu kez dedim ki kendi kendime: Dur bakalım burada başvuru için telefon numaraları vardır.
Sayın Bakanımızın Özel Kalem Müdürlüğü'nün bulunduğunu ümit ettiğim Merkez Teşkilatı Telefon Rehberi'ne girdim. Bu kez durum daha iyiydi ve dahili numaralar vardı. Ama bu kez de bu dahili numaraları tuşlayabileceğim santral numaraları yoktu.
Düşünebiliyor musunuz?
Milli Eğitim Bakanlığımızın internet sitesi tam bir zaman tuzağı. Bol bol vakit geçirip şikayetlerde bulunuyorsunuz ancak bu şikayetleri gönderemiyorsunuz. Telefon numaralarına ulaşayım diyorsunuz, Dahili numaralar var ama santral numasası yok ortada. Anlaşılan Milli Eğitim Bakanlığımız vatandaşlardan gelen şikayet sayısını düşürmek ve hatta yok demek için her türlü çalışmayı yapmış. Bunu da başarmış. Tebrik ediyorum.
Başbakanımızın bu tip durumlarda çok duyarlı olduğunu biliyorum. Umarım yazmış olduğum bu satırlar doğru adreslere ulaşır ve yetkililer utanarak tüm düzeltmeleri yaparlar gerekli başvuru sistemlerinde...


SAYGIDEĞER BAKANIM VE MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIMIZIN DEĞERLİ MENSUPLARI,  

BEN İLKOKUL İKİNCİ SINIF ÖĞRENCİSİ BİR KIZ ÇOCUĞUNUN VELİSİYİM. ÜNİVERSİTE MEZUNU OLMAMA KARŞIN İLKOKUL İKİNCİ SINIFTA ÖĞRENCİLERE VERİLEN SORULAR ÇÖZMEKTE ZAMAN ZAMAN ZORLANIYORUM. ÇÖZEBİLSEM DAHİ İLKOKUL İKİNCİ SINIF ÖĞRENCİSİNİN ANLAYACAĞI DİLDEN KIZIMA NASIL ANLATACAĞIMI ŞAŞIRIYORUM.
BASİT BİR ÖRNEK VERMEM GEREKİRSE,
BİR KÜMESTEKİ CİVCİVLERİN SAYISINA 22 CİVCİV EKLERSEK O KÜMESTEKİ CİVCİVLERİN SAYISININ 3 KATINA ULAŞIRIZ. BU KÜMESTEKİ CİVCİVLERDEN 3 ÇIKARIRSAK KAÇ CİVCİV KALIR SORUSUNU SİZ NASIL ÇÖZERSENİZ VE SORUNUN CEVABINI NASIL ÇOCUĞUNUZA ANLATIRSINIZ.
BU NASIL BİR MANTIKTIR Kİ BİZLERE ORTAOKULDA YA DA LİSEDE SORULAN SORULAR İLKÖĞRETİM OKULLARINDA İKİNCİ SINIFTA SORULMAYA BAŞLANIYOR.
İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIFTA ÖĞRENCİLER ARTIK BİZLERİN BİLE LİSEDE ÇÖZMEYE ZORLANDIKLARI HAVUZ PROBLEMLERİNİ ÇÖZMEYE BAŞLAYACAKLAR HERHALDE.
BAŞKA BİR SORUM ŞU,
DAHA İLKOKUL SIRALARINDAKİ ÖĞRENCİLERE ÖYLE ÖDEVLER VERİLİYOR Kİ ÇOCUKLARIMIZ OKULDAN GELDİKTEN SONRA SAATLERCE DERS ÇALIŞMAK ZORUNDA KALIYORLAR. ONLARIN DERS ÇALIŞMASI BİR YANA BİZLER VELİLER OLARAK ONLARLA BİRLİKTE ÇALIŞMAK ZORUNDA KALIYORUZ. ÇÜNKÜ VERİLEN ÖDEVLERİN YAPILABİLMESİ İÇİN ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE EĞİTİM ALINMASI GEREKİYOR.
ÇOCUKLARIMIZA VE BİZE YAZIK DEĞİL Mİ,
BU ÇOCUKLAR, ÇOCUKLUKLARINI YAŞAYAMADAN SÜREKLİ SORU VE SORUNLARLA KARŞILAŞIYORLAR.
BU EĞİTİM SİSTEMİNİ KİM BELİRLİYOR VE BUNU YAPARKEN HANGİ KRİTERLERİ ESAS ALIYOR.
BÖYLE EĞİTİM Mİ OLUR.
BEN YEREL BİR BELEDİYEDE ÇALIŞIYORUM. ZAMAN İÇİNDE VATANDAŞLARLA ÇOK SIK GÖRÜŞME İMKANIMIZ OLUYOR.
BU VELİLER SÜREKLİ AYNI SORUNDAN ŞİKAYETÇİLER. İLKOKUL MEZUNU VELİLER NASIL ÇOCUKLARINI ÇALIŞTIRACAKLAR. BU VELİLER EĞİTİM SİSTEMİNİ ANLAYAMAMAKTAN VE ÇOCUKLARINA YARDIMCI OLAMAMAKTAN ŞİKAYET EDİYORLAR. ONLARA GÖRE DE EĞİTİM SİSTEMİMİZ ÖZELLİKLE İLKOKULDAKİ ÇOCUKLAR İÇİN ÇOK AĞIR DURUMDA. ÇOCUKLARIMIZIN GELECEKTE DAHA VERİMLİ OLABİLMELERİ İÇİN BEYİNLERİ GENÇKEN SPORLAR UĞRAŞTIRMAMIZ GEREKİYOR. BÖYLECE BEYİNLERİ VE VÜCUTLARI SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE GELİŞEBİLİYOR. OYSA DEĞİL SPORTİF FAALİYETLER, KİM OLDUĞUNU VE NE YAPMAYA ÇALIŞTIKLARINI BİLMEDİĞİMİZ UZMANLAR TARAFINDAN SORULAN SORULARLA UĞRAŞMAK ZORUNDA KALIYORUZ. ACAİP BİR EĞİTİM SİSTEMİMİZ VAR.
SAYGIDEĞER BAKANIM,
SİZDEN RİCAM BİR GÜN İLKOKUL İKİNCİ VE ÜÇÜNCÜ SINIFLARA GİDİN VE ÖZELLİKLE MATEMATİK SORULARINI ÇÖZMEYE ÇALIŞIN. EĞER BU SORULARI ÇÖZEBİLECEK VE ÇOCUKLARIMIZA ANLAYABİLECEKLERİ BİR ŞEKİLDE ANLATABİLİYORSANIZ SİZ BAŞARILI BİR BAKANSINIZ. OKULLARIMIZDA NE YAZIK Kİ DÜŞÜNMEYE DEĞİL, EZBERLEMEYE YÖNELİK BİR SİSTEM UYGULANIYOR. BU EĞİTİM SİSTEMİMİZ HEM BİZ VELİLER HEM DE ÇOCUKLARIMIZ İÇİN İŞKENCE OLMAYA BAŞLADI.
OKULLARI DENETLEMEK YETERLİ DEĞİL, DERSLERİN, ÖDEVLERİN VE ÇOCUKLARA SORULAN SORULARIN DA DENETLENMESİ GEREKTİĞİNE İNANIYORUZ.
BU MANTIKLA ÇOCUKLARIMIZI SAĞLIKLI BİR GELECEĞE DEĞİL ANCAK BUNALIMLARLA DOLU BİR GELECEĞE YÖNLENDİREBİLİRİZ.
SİZDEN VE BAKANLIĞIMIZ MÜFETTİŞLERİNDEN RİCA EDİYORUZ. BİR TAM GÜNÜNÜZÜ İLKOKULDA GEÇİRİN. SINIFLARDA VERİLEN EĞİTİMLERİ İNCELEYİN. LÜTFEN DAHA DÜNYAYA HAZIR OLMAYAN ÇOCUKLARIMIZA NASIL SORULAR SORULDUĞUNU BİR DENETLEYİN. SONRA EĞER BU SİSTEMİN DOĞRU OLDUĞUNA İNANIYORSANIZ BENİ VE BENİM GİBİ DÜŞÜNEN TÜM VELİLERİ ÇAĞIRIP BİZE İSTEDİĞİNİZ SÖZLERİ SÖYLEYİN. BOYNUMUZ KILDAN İNCEDİR.
SAYGILARIMLA 

NOT BAŞVURU YAPARKEN GÖNDERECEĞİMİZ FORM BİLE NOKTALI VİRGÜLLERE, SORU İŞARETLERİNE, KÜÇÜK HARFLERE DUYARLI DURUMDA. SİZE BAŞVURU GÖNDERİRKEN BİLE BİZİM YAZI YAZMAKTAN ACİZ OLDUĞUMUZU DÜŞÜNDÜRECEK HER TÜRLÜ DURUM MEVCUT. SANKİ SORULAR VE SORUNLAR GÖNDERİLEMESİN DİYE BİLHASSA UYARLANMIŞ BİR PANEL MEVCUT. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIMIZ GÜNÜMÜZ MODERN BAŞVURU SİSTEMLERİNİ KENDİ SİSTEMİNDE UYARLAYAMAZKEN NASIL DOĞRU BİR EĞİTİM SİSTEMİ UYGULAYABİLİR Kİ 

 
Toplam blog
: 74
: 2756
Kayıt tarihi
: 09.04.07
 
 

On yıldan fazla süredir reklam ve halkla ilişkiler sektörü ile internet ortamında medya sektöründe h..