Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '18

 
Kategori
TV Programları
Okunma Sayısı
1938
 

Mehmed Bir Cihan Fatihi - Vahim Proje Hatası...

Mehmed Bir Cihan Fatihi - Vahim Proje Hatası...
 

Ne zaman yayına sokulacağı bilmecesiyle dizi izleyicilerini meraka boğan Kanal D’nin iddialı projesi Mehmed Bir Cihan Fatihi’nin ikinci fragmanı yayınlandı. Dizinin yakında ekranlarda yerini alması bekleniyor.

Çağının en büyük devrimcisi niteliğiyle Osmanlı imparatorluğunun tartışmasız en büyük padişahı olan Fatih Sultan Mehmet’i anlatacak dizinin, konunun önemi ve ciddiyetiyle orantılı olarak televizyon dizi izleyicilerinin ilgisine mazhar olacağı, daha doğrusu böyle bir ilgiye layık olacak özende ve kaliteyle hazırlanmış olması ümit edilir.

Ancak, seçkin oyuncu kadrosuna rağmen, özellikle başrol oyuncusu itibariyle nezdimizde eksik puanla yola çıkıldığını ifade etmek zorundayız.

Önceki başka bazı bloglarımda da ifade ettiğim üzere televizyon dünyamız beni zorla televizyon yorumcusu yapacak…

Mehmed Bir Cihan Fatihi dizisine dair ön izlenimlerim de “yazmazsam çatlatma” derecesinde beni tahrik ediyor. Kimse kusura bakmasın.

Efendim, mevzu şudur.

İstanbul’un fethiyle “Fatih” ünvanı alacak olan Osmanlı Padişahı II. Mehmet 30 Mart 1432 doğumludur.[1] II. Mehmet, babası 2. Murat’ın sağlığında ve henüz çocukken kısa bir süreliğine padişahlık deneyimi yaşamış ancak esas olarak babasının vefatından sonra 19 Şubat 1451’de, yani henüz 19 yaşındayken tahta çıkmıştır.[2]

II. Mehmet’in babası 2. Murat  30 Mart 1404 doğumlu[3] olup vefat ettiğinde 48 yaşındaydı.

Kanal D’nin iddialı dizisi Mehmed Bir Cihan Fatihi dizisinde,19 yaşında tahta çıkmış olan ve İstanbul’u fethettiğinde sadece 21 yaşında olan Fatih Sultan Mehmet’i başarılı sinema ve dizi oyuncusu Kenan İmirzalıoğlu canlandıracak.

Kenan İmirzalıoğlu’nun oyunculuk kapasitesi ve kariyeri itibariyle önemli bir dizi ya da sinema filminin başrol oyuncusu olmasında elbet yadırganacak bir durum yok ancak, dizinin ağırlıklı kısmının, İstanbul’un fethine kadar olan döneme ilişkin olduğu kehanet gerektirmediğine göre, sn. İmirzalıoğlu'nun, Fatih Sultan Mehmet’i oynamasında isabet bulunduğunu söylemek de biraz “ileri gitmek” gibi geliyor bize…

Sn. İmirzalıoğlu 18 Haziran 1974 doğumlu[4] olup bugün itibariyle 44 yaşındadır. Sn. İmirzalıoğlu’nun fiziği itibariyle yaşından birazcık da büyük gösterdiğini düşünmekteyim. Hal böyle olunca kendilerinin 19 yaşındaki 2. Mehmet’ten çok 2. Mehmet’in 48 yaşında vefat eden babası 2. Murat rolüne ancak uyabileceğini söylesek sanırım haksızlık etmiş olmayız.

19 Yaşındaki bir delikanlının, hatta hanedandan olup bakım olanakları ve sağlığı itibariyle daha da küçük gösterdiğinde şüphe olmayan birisinin rolü için babası yaşında biri dışında, rolün yaşına-başına uygun Türk dizi ve sinema sektöründe başka bir oyuncu bulunamamışsa, vay taşlar başıma…

Daha dakika bir, hata bir… Evet, söz savunmanın…

Ve sevgili okurum, şu güzel:) yazıdan sonra sayfamda küçük bir gezintiye çıkma davetimi kabul etmek durumunda bıraktığım için bağışlamanız dileğimle sağlıklı günler…

 

Kenan IŞIK

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu yazıyı 3 gün önce okudum aslında, ama şimdi yorum atabildim... Tarihçiler senaristler bu kadar kör mü bende hayret ediyorum. Benim de kafama takılmıştı yazdığınıza ayrıca sevindim... Kenan'a rol mü yok!!

İbrahim ARSLAN 
 02.03.2018 14:32
Cevap :
Teşekkürler İbrahim kardeşim, sağlıkla kal...  02.03.2018 22:40
 

Meraklanmayın, bu dizileri izleyenlerin ZorVayVır izleyenlerden farkı yok, onlar da yaşa filan takılmaz; Haluk Bilginer de olsa olurdu:) Her şey reyting için, detaylara takılan ne yapımcı var ne de seyirci! Bir "Muhteşem Yüzyıl, Yaprak Dökümü, Öyle Bir Geçer Zaman Ki" daha çevrilmeyecek! Sabır ve selametle.

Ata Kemal Şahin 
 25.02.2018 12:04
Cevap :
Gerçekten, detaylara takılan ne seyirci ne de yapımcı var... Siz Haluk Bilginer demişsiniz, eşim de "Şener Şen de olurmuş yani..." demişti. Bizimkisi de laf olsun, kayda girsin hesabı... yoksa, kimin umurunda! Sağlıkla Ata Kemal kardeşim....  25.02.2018 23:14
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 432
Toplam yorum
: 641
Toplam mesaj
: 10
Ort. okunma sayısı
: 2905
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster