Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '07

 
Kategori
Eğitim
 

Mehmetçik dershaneleri

Mehmetçik dershaneleri
 

Okul çağında çocuğu olanların dershane telaşları da başladı. İlkokuldan itibaren ev-okul-dershane üçgeninde büyüyor bebeler. Herkes imkanları ölçüsünde en iyi dershaneye yazdırmaya çalışıyor evladını. Maddi olarak zorlansa bile yavrusu için katlanıyor sıkıntılara. Üniversitede kızı okuyan bir anne olarak yaşadım bütün o sıkıntıları ben de. Nereye göndereyim hangi dershane iyi diye günlerce araştırma yaptım. Bilenler bilir, çevrenizde isim yapmış bir kaç dershane vardır aileler oraya yönelir çoğunlukla. Mehmetçik dershanelerini de o vesile ile tanıdım zaten. Kızımın lisede sınıf arkadaşı burada kaydolmuş o dershaneye, kızıma da sen de gel demiş. İyiki de demiş :)

Bu dershaneler Doğudaki öğrencilerin derslerdeki eksiklerini kapatmaları ve dershane şartlarında üniversiteye hazırlanmaları amacıyla kurulmuş başlarda. Şimdi bildiğim kadarıyla hemen her bölgede açılıyor.Hocaları da zaten dershane hocası iken askerlik vazifesini yapan gençlerimiz. Hepsi de pırıl pırıl gençler, çok da başarılılar. Sorduğunuzda Boğaziçi, ODTU mezunu, farklı şehirlerde, filanca dershanede falanca dersin hocası olduklarını öğreniyorsunuz. Onları dershanelerde görevlendiriyorlar. Kısa dönem askerlik yaptıkları için hocalar beş ayda bir değişebiliyor. Bu dezavantaj değil aslında. Çocuklar hocadan çok kendi sistemlerini oluşturmanın önemli olduğunu görüyor ve rahatlıkla adapte oluyorlar yeni öğretmenlerine. Çalışma materyali ücretsiz veriliyor dershaneler de ücretsiz. Üstelik sınavı kazanan öğrencilere eğitim hayatları süresince karşılıksız burs sağlanıyor. Çocukların aileleri ile de devamlı irtibat halindeler. Bir derdi olana el uzatılmaya çalışılıyor, öğrencilerin varsa sorunları ile ilgileniliyor. Rehberlik ve psikolojik danışman hocalar devamlı çocuklarla beraber.Bizim burada hap bağımlısı bir kaç öğrencinin tedavisi bile yaptırıldı, babaları işe yerleştirildi. Velilerden bir grup oluşturularak çocukların giyim vs ihtiyaçları karşılandı. Dersler hafta sonu tam gün, hafta içi de etütler var. Hocalar sadece çocuklarla meşgul. Bütün gün derslerin verildiği okullarda oluyorlar.Dersler o bölgedeki Milli Eğitim Müdürlüğünün tahsis ettiği bir okulda hafta sonları veriliyor.Disiplin var, bu konuda hocalar da idareciler de veliler de çok hassas.Anne babalar memnun.Cep telefonu sınıfa getirilmiyor mesela, öyle ders saatlerinde dışarda kafede şurda burda olan çocuklar kendilerini toparlamazsa çıkarılıyor.

Kızım dershaneye Ekim ayı sonunda başladı, Turizm Otelcilik öğrencisi olduğu için yaz stajlarından Ekim ayı başında dönüyorlar. Bana kızı oraya yollama diyen çok oldu. Fakir, sorunlu, derslerinde başarısız öğrenciler gidiyormuş oraya.Sınavı kazanma ihtimali de yokmuş.Meslek lisesi olduğu için matematik dersini sadece birinci sınıfta görmüştü, matematiği orada öğrendi diyebilirim.Derslerine çok çalıştı, verilen programa uydu, uydum.Sonuç ne derseniz kızım Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletme'yi kazandı hem de Türkiye 891.si olarak.Okula da en yüksek puanla giren 2.ci öğrenci.Bu yıl da bir kızımız var yine Boğaziçi'ni kazanan.Diğer üniversitelerimize giren öğrenci sayısı da az değil.Veliler ''aman benim de yavrumu alın'' diye nasıl dil döküyor görseniz.Bana kızını oraya yollama diyen arkadaşım iki senedir sınavı kazanamayan kızını nereye göndereceğini düşünüyor şimdi harıl harıl.

Okumak isteyene imkan çok, herşey parayla olmuyor. Dershane ücretini ödeyemedi diye anne babalar icralık olmasın, lütfen çevrenizde herkese bahsedin araştırın var mı yakınlarınızda böyle bir imkan? Yoksa da gidin görüşün askeriye ile. Emin olun açılacaktır.

 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..