Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Melek yüzlü küçük kadınlar

Melek yüzlü küçük kadınlar
 

Modern hayatın bir parçası mı onlar yoksa her zaman mı vardılar? Onu bilemeyeceğim ama minicik melek suratları çocukluktan çoktan çıkmış, çoğu minik birer kadın olmuş durumdalar. Hepimiz karşılaşıyoruzdur onlarla, bir markette ya da vapurda ya da bir mağazada. Sosyoloji okumanın etkisiyle oluyor galiba, gözlemlemek, dikkatimi çeken bir şey olduğunda da kulak kabartmak hafifçe ve onları anlamaya çalışmak istemeden oluyor artık bende... Düşünecek olursam, şu sıralar en çok dikkatimi çeken gruplardan biri de galiba bu "küçük kadın" lar... Geçen gün evden çıktım, sokakta yürürken, belliki lise öğrencisi olan iki küçük kız önümden yürüyordu. Konuşmalarını duyabileceğim kadar yakınlarındaydım ve konuştukları şeylere ister istemez dinledim. İkiside zapzayıf, çocuklar zaten bildiğimiz garson boydalar ama artık garson boy diye bir şey kalmadı herkes garson boy olma çabalarında orta okuldan itibaren kadın mağazalarından giyindikleri için... Biri diğerine " artık cips falan yemiyorum, yağlanıyorum çünkü dedi!!! şaşırdım.... yağlanıyorum!!!! küçücük bir kızın bu yaşta yağlanmanın derdine düşmesi, kesinlikle modern hayat dediğimiz şeyin bir ürünü. Başka bir olay da, etiler tarafında bir cafede arkadaşlarımla birlikte kahve içtikten sonra tuvalete gittim. Ben içerdeyken, dışarıda iki kız( benim yaşlarımda olabilirler yani 22) 40 kg olduğundan ve 37 kilo olmak istediğinden sonra yeni erkek arkadaşıyla, eski erkek arkadaşının takıldığı mekana gidip orayı dağıttırmak istediğinden bahsetti kız arkadaşına ve oda onayladı. Ben ağzım açık bir şekilde dışarıya çıktığımda, ikisinde zayıflıktan ölecek gibi durduklarını gördüm ve suratlarında birsürü makyaj ve orta yaşlı bayanların giydiği gibi leoparlar içinde boğulmuşlardı...

Bunun gibi bir çok örneği, hepimiz gündelik hayatlarımızda karşılaşıyoruzdur. Ne var ki bunda, herkes istediğini yapmakta özgür sana mı kaldı diyebilirsiniz ama onlar makyaj malzemesi ya da kilodan konuşmak yerine dünyada dönüp duran daha önemli meselelerden konuşsalar daha iyi olmaz mı sizce? mesela; küresel ısınma, ülkemizde gittikçe yükselen milliyetçilik dalgası, şiddet ya da hepimizi ilgilendiren daha önemli şeyler... Çocukluklarını ya da gençliklerini yaşamadan kadın olanlar, kadın olma zamanı geldiğinde napıcaklar çok merak ediyorum... Benim gibi düşünen genç arkadaşlarımda çok var çünkü. Kuşağımda anlaşabileceğim, bazı konularda kafa yorabileceğim kişi sayısı o kadar az ki... Umarım derdimi anlatabilmişimdir!

 
Toplam blog
: 3
: 622
Kayıt tarihi
: 09.02.07
 
 

zulal: berrak ayder: cennetin en yeşil hali Aklımdan geçenleri en ince ayrıntısına kadar sadece ya..