Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '07

 
Kategori
Anılar
 

Melekler dans eder..

Melekler dans eder..
 

Hiç melekleri dans ederken gördünüz mü ? Bazen aramızda olurlar, bizlerin iç dünyasında dans eder dururlar. Belki göremeyiz onları. İçimizde duyarız...

Böyle bir gündü benim için, koca şehir değişmiş. Beni içine almış yutuyordu sanki. Caddeler oto sürrat yolarına dönüşmüş. Arabalar birbirine inat o kadar doğurgan olmuşlar ki bırakın yolları, kaldırımları bile istila etmişler. Öylesine yaz günü ayağımda ki mokesenlere güvenerek, yol yokuş demeden bildiğim istikamette yürümeye başladim. Gençlik günlerimde ki cirit attığım yollar, şimdi biraz uzamış gibi gelmeye başladı. Gözüme kestirdiğim boyaları gitmiş hala hizmet veririm dercesine, bir banka iliştim. Dedim ya senelerimi biraz gerilerde bırakmıştım. Biraz sıcağın az bi eksoz kokusu bile beni bu bankdan kaldırmıya gücü yetmezdi. Önümden geçen ufak simitçi çocuktan bir simit alarak gelen geçen insanların seyrine koyuldum.

Ne kadar telaşlı idi insanlarım. Zamanında bizde onlar gibi koşuştukda; hedefimize varabilmişmiydik. Birini durdurup boş ver arkadaş koşma desem, bana ne derdi acaba? Havanın sıcağı belki, vereceği cevabın karşılığı olurdu sanırım.

Bir ara karşı kavşağın kösesinde, karşıya geçmeye çalışan, bir yaşlı hanım dikkatimi çekti. Elini yanından geçenlere bir kaç saniye uzatıyor sonra geri çekiyordu. Kafası önünde onu sanki kimse fark edemiyordu. Yazık yaşlı teyzeye, bir Allahın kulu uzattığı eli tutup bu araba katarlarının arasından karşıya geçirmeye yanaşmıyordu.

Dayanamadım kalktım, karşıya o yaşlı teyzenin yanına vardım. O elini uzatmadan ben tuttum. Gel teyzecim peşim sıra ben seni karşıya geçireyim. Hafifçe basını kaldırdı. Gözleri yaş dolu idi. Elimi sıkı sıkı tuttu. Yapamadım oğul yapamadım dedi.

Sonra tekrar başı öne düstü. O anda içimdeki Meleklerin dansı başladı. O dansın aşkı ile o teyzenin karşıya değilde evde bir lokma ekmek bekliyen, torunları için yapamadığı ise çıkmış. Eğildim o tuttuğum eli öptüm. İçimde ki dansın bir bedeli olmalıydı şimdi, o bedelin ödeme zamanıydı. Ben ve Yaşlı teyze beraber yürümeye başladık. Evde bekliyen torunlara doğru yol aldık. Ufak torba teyzemin, büyük torbalar da benim elimdeydi. Yolların ne kadar kısaldığını gördüm. Çünkü o yollarda Melekler dans ediyordu.

Saygılarla.

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..