Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '08

 
Kategori
Blog
 

Merak ediyorum!

Merak ediyorum!
 

Dün gece yarısını bir kaç dakika geçe, ilk bölümünü hafta başında yayınladığım “Kumsalda” isimli öykümün ikinci bölümünü yayına verdim. Blogum ana sayfada görüntülendikten bir süre sonra MB editörlerinden bir elektronik posta aldım. Aynen şöyle yazıyordu:


Merhaba Yeşim Özdemir.

KUMSALDA -2- başlıklı 18.01.2008, 00:03:45 tarihinde girmiş olduğunuz blog ne yazık ki onaylanmamıştır.

Red Sebebi: Sitemizde bundan böyle hikayelere yer veremiyoruz. Yazınızı yayından almak durumunda kaldığımız için üzgünüz...”


Öylece bakakaldım bilgisayar ekranına. Çünkü bütün bir akşam boyunca en güzel kelimeleri seçmeye çalışarak, ilmek ilmek dokuyarak öykümü tamamlamıştım nihayet. O anda ilk aklıma gelen düşünce “ Neden öykülere yer verilemeyeceği!”oldu. Ana sayfaya geri döndüğümde, yazımın yerinde yeller esiyordu. Geçen 5 dakika içinde öyküme gelen bir yorumu da ne yapacağımı bilemedim. Yayınlayamıyordum ama silmeye de elim gitmedi. Bu konuya mantıklı bir açıklama getirmeye çalıştım kendimce ama düşündüğüm gerekçeler beni tatmin etmedi açıkçası. Şimdi şöyle bir yazılan bloglara bakalım hep birlikte...


MB da bazı yazıların sağlık bilgileri içeren sitelerden kes/kopyala/yapıştır yöntemiyle hazırlanıp yayına verildiğini hepimiz biliyoruz. Gene aynı şekilde elektronik posta yoluyla internette dolaşan ve hepimize tanıdık gelen bir takım yazılar da blog olarak ana sayfada yerini alıyor. Ayrıca adına "esinlenmek" diyerek, neredeyse hırsızlığa varan ölçüde orijinaline benzer yazılar da okuyoruz burada. Onun dışında birbirine sataşmalar içeren, polemik yaratan bloglar da hayli fazla. Özensiz, harf ve imla hatalarıyla dolu, aceleyle yazılmış bloglardan ise bahsetmeye gerek bile yok.


Şimdi... Bütün bu karmaşanın içerisinde MB da öykü ya da şiirlerin yer almasının ne gibi bir sakıncası olabilir? Bu konuyla ilgili 2 sebep gösterilebileceği aklıma geldi:


1- "Blog" ya da "Weblog" kelimeleri, internet güncesi anlamına geldiği ve öyküm bu amaca uygun olmadığı gerekçesi ile yayından kaldırılmış olabilir. Eğer burası elektronik bir günce ise, normalde insanlar bildiğim kadarıyla güncelerini, "Haber", "Mizah" , "Bilim", "Doğal hayat" vs vs. gibi kategorilerde yazmazlar. O zaman sadece "Bu sabah çok geç uyandım. Yüzümü bile yıkamadan evden çıktım..." ile başlayan bloglar yazılması gerekmez mi? Haa günceme belki şiir ya da öykü yazmak istiyor da olabilirim ayrıca... Günce benim değil mi?


2- Yayına verdiğim öykünün çalıntı olup olmadığı endişesiyle, yazımı yayından kaldırmış olabilirler. Yazdığımız yazılar ve kullandığımız fotoğrafların sorumluluğu birincil olarak bize aittir. MB'a daha ilk girerken kabul ettiğimiz sözleşmenin şartlarından birisidir hatırlarsanız. Belki dolaylı olarak, yasal anlamda MB da yükümlülük altına giriyordur ama bir yazının çalıntı olma olasılığı sadece öykü ve şiir için mi geçerlidir? Çok rahat, bir sağlık sitesine girip bir başka doktorun yazısını kopyalayıp, kendi yazımmış gibi yayınlayabilirim. Çok da bilinmedik bir gazetede bir köşe yazarının politik bir yazısını da çalabilirim. Kısacası sorun çalıntı olup olmaması ise , bütün kategorilerde hırsızlık yapılabilir.


Dün geceden beri düşünüyorum. Aklıma başka bir gerekçe gelmedi şu ana kadar. Hoş, aklıma gelenler de beni tatmin etmedi açıkçası. Yaklaşık 16 aydır burada duygularımı, düşüncelerimi bazen de öykülerimi paylaşıyorum sizlerle. Bu işi ciddiye alıyorum ve özen gösteriyorum. Öykü ve şiirin, ne gibi bir sakıncası olduğunu anlayamadım bir türlü. Sizlerin ne düşündüğünü de çok merak ediyorum. MB editörlerinin, konuyla ilgili beni ve öykü yazmayı ya da okumayı seven bütün blog dostlarını aydınlatacağını ümit ediyorum. Sevgilerimle...





NOT: Öykümün 2. bölümünü merak eden bütün arkadaşlarımdan, elimde olmayan sebeplerden dolayı devamını getiremediğim için özür diliyorum.


 
Toplam blog
: 78
: 1658
Kayıt tarihi
: 04.10.06
 
 

30 yıldır Antalya'da yaşıyorum. Akdeniz Üniv. Tıp Fakültesi mezunuyum. "Tıbbiyeden her şey çıkar, ar..