Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mersin'de bir ilk Mustafa Erim tarafından “Eğitim Araçları Müzesi” açıldı.

Mersin'de bir ilk Mustafa Erim tarafından “Eğitim Araçları Müzesi” açıldı.
 

Mersin’de bir ilk gerçekleşti MUSTAFA ERİM TARAFINDAN “EĞİTİM ARAÇLARI MÜZESİ” AÇILDI.


Mersin Evleri Tarihi Yapıları Koruma ve Yaşatma Derneği Başkanı Mustafa ERİM, İmam Hatip Lisesinde 1967 yılından beri kullanılan Eğitim Araçlarını bir araya getirerek Müze oluşturdu.

Mersin İmam Hatip Lisesinin bir salonunda yapılan teşhir çalışmaları sonucu oluşturulan müze, okullarda kullanılan eğitim araçlarının tarihsel süreci anlatılarak sergiye açıldı.

Vali Yardımcısı Kaya ÇITAK, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan GÜL, İl Müftüsü Niyazi ERSOY, Mezitli Kaymakamı Kamil KICIROĞLU, Sosyal Hizmetler İl Müdürü Azmi GÖKŞEN, Tarım İl Müdürü Mehmet KARA, Ak Parti İl Başkanı Fatih KISA, Ak Parti Toroslar İlçe Başkanı Fatih KALKAN, Mezitli İlçe Müftüsü Nusret KARABİBER, Akdeniz İlçe Müftüsü Bünyamin AKKOÇ, Mersin Memur-Sen Başkanı Ertuğrul YILDIZ, Mersin SGK İl Müdürü Mükremin SÜRÜCÜ ve pek çok sayıda davetlinin katıldığı açılış okulun 4.geleneksel pilav gününde gerçekleştirildi.

İl Milli Eğitim Müdürü Hasan GÜL müzenin oluşturulmasında büyük çabalar sarf eden Mustafa ERİM’i tebrik ederek;

“-Kendi okuduğu okula ve kente karşı duyduğu sorumluluk için, kendisine teşekkür ediyoruz. Bu Mersin de ilk kez gerçekleşen bir hadisedir. Diğer okullara örnek olmasını umuyorum.” dedi.

Okul Müdürü Yıldırım ALKIŞ konuşmasında; “Okulumuzda gerçekleştirilen müzenin kurucusu Mustafa ERİM’e teşekkür ederek müzemize “Mustafa Erim Eğitim Araçları Müzesi” adını vererek başkalarına örnek olmasını istedik”dedi.

Müzenin kurucusu Mustafa ERİM de “Mersin de kent kültürü ve hafızasına yeni bir alan kazandırmanın mutluluğunu yaşadığını belirtti. Erim müzenin 1967 yılında kurulan İmam Hatip Lisesinin 43 yıl boyunca kullandığı araçlardan oluştuğunu ifade ederek, “Okulun depolarında bekletilen bu araçları teker teker inceledik. Bir zamanlar kullanılmış olan ama artık kullanılamayan teleskop, mikroskop, akım makinesi, dört zamanlı motordan tutun da teksir makinesine kadar tüm materyali sergiledik. Bu müzedeki eşyaların yeni kuşak öğrencilere tanıtılmasını ve okulun tarihine katkıda bulunmasını önemsiyoruz. Mersin’de bir ilk olan bu müzenin geliştirilmesini en büyük temennimizdir.

Erim, derlenen eşyaların üzerine tarihleriyle ilgili bilgiler de yazdıklarını kaydederek, “Buradaki eşyalar eğitimde nasıl bir süreçten geçtiğimizi teknik olarak neleri kullandığımızı göstermesi açısından çok önemli” diye konuştu.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..