Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mersin'de,Gıda Güvenliği ve AB’ye Uyum konulu panel düzenlendi...

Mersin'de,Gıda Güvenliği ve AB’ye Uyum konulu panel düzenlendi...
 

Panel ilgi gördü...


Tarım ve Köyişleri Bakanlığı , Mersin İl Tarım Müdürlüğü ve RIS-Mersin Tarım-Gıda Platformu koordinatörlüğünde Mersin İl Özel İdaresi tarafından yürütülen “Mersin’de Gıda Güvenliği ve İzlenebilirlik Konusunda Üretici ve Tüketici Bilgilendirilmesi” başlıklı proje kapsamında “Gıda Güvenliği ve AB’ye Uyum” konulu panel düzenlendi. Mersin Üniversitesi’nde (MEÜ) gerçekleştirilen panele; Tarım İl Müdürü Hasan Hüseyin Oluğ, RIS Mersin Tarım-Gıda Platformu Başkanı Seniye Kazanç, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Sefa Çakır, üniversite öğretim elemanları ve öğrenciler katıldı. Panelde; Hacettepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü’nden Prof. Dr. S.Aykut Aytaç, AB Mevzuatı Komisyon Üyesi ve Gıda Mühendisleri Odası eski Başkanı Petek Ataman, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Tarım Dairesi Başkanlığı Planlama Uzmanı Dr. Taylan Kıymaz, AB Genel Sekreterliği Tarım ve Balıkçılık Dairesi Başkanlığı’ndan gıda mühendisi Nurseren Budak ile Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Dış İlişkiler AB Koordinasyon Daire Başkanlığı Ekonomik ve Teknik İşler Daire Müdürü Dr. Ayşegül Akın birer sunum yaptı. Panelin açılış konuşmasını yapan Tarım ve Gıda Platformu Başkanı Seniye Kazanç, “Tarım İl Müdürlüğü ile birlikte 16 Ekim 2008’de gıda güvenliği ve izlenebilirlik konusunda farkındalık yaratmakla ilgili çalışma yürütüyoruz. Bu projedeki amacımız; kayıtlı çiftçi sayısının arttırılmasında Tarım Bakanlığı’nın çalışmalarına destek vermek, sertifikalı üretim yapan firma sayısında artış sağlamak ve tüketicilerde gıda güvenliği ve izlenebilirlik konusunda farkındalık yaratmaktır. Bu hedefler doğrultusunda üreticiler ve sektör temsilcileri ile toplantılar yapılarak, eğitimler düzenlendi. Ayrıca tüketicilerin bilinçlendirilmesine yönelik olarak, ilkokul, ilköğretim, lise ve yüksekokul seviyesindeki okullarda interaktif bir şekilde eğitim programlarımız gerçekleşti. Bununla birlikte poster, afiş, broşür çalışmalarımız oldu ve çiftçilere bir eğitim CD’si hazırlandı” dedi. Herkesin gündeminde gıda olduğuna dikkat çeken Mersin Tarım İl Müdürü Hasan Hüseyin Oluğ, “Tarladan sofraya gıda güvenliğini sağlamak ve geleceğimize daha güzel bir çevre bırakmak için tarımın tüm paydaşları çalışmalarını sürdürmektedir. Mersin’de de; RIS Mersin Tarım-Gıda Platformu, Tarım İl Müdürlüğü, MTSO, MEÜ, Gıda Mühendisleri Odası ve diğer paydaşlarla beraber çok ciddi çalışmalar yapılmakta. Gıda güvenliği ve izlenebilirlik konusunda özellikle tüketicilere dönük birçok eğitim çalışmaları yapılmış ve en önemli tüketim grubu olarak da ilköğretim öğrencilerimiz seçilmiş ve bunlarla ilgili platformumuz okullarda ciddi eğitim çalışmaları yaparak, broşür ve afiş dağıtımı ile projenin başarıya ulaşmasına önemli katkılar sağlamıştır. Biz de Tarım ve Köyişleri Bakanlığı olarak, sağlıklı gıda üretimini sağlamak amacıyla tarladan, sofraya gıda güvenliğini ön plana almış ve tarımsal üretimde kullanılan kimyasalların kayıt altına alınması ve izlenebilirlik projesi kapsamında Mersin ili ve ilçelerinde üreticilerin büyük bir kısmı kayıt altına alınmıştır. Türkiye’de ilk kez kayıt altına alma programı web ortamına taşınmış ve Mersin Tarım İl Müdürlüğü bu projede önderlik yapmıştır” diye konuştu.
Kaynak;Mersin ticaret ve sanayi Odası
 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..