Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mersin Milli Eğitim Müdürlüğü Atakta ''818 numaralı yeşil vagon çevre eğitimi semineri başladı''

Mersin Milli Eğitim Müdürlüğü Atakta ''818 numaralı yeşil vagon çevre eğitimi semineri başladı''
 

Mersin Milli Eğitim Atakta...


Seminer Açılışına; Mersin Çevre ve Orman Müdürü Hasan Saday, Milli Eğitim Şube Müdürü Şerafettin Çiftçi, Yeşil Kutu Proje Sorumlusu Pınar Akpınar, Yeşil Vagon Koordinatörü Deniz Dinçel, Eğitmeler; Çevre Ve Orman Bakanlığından Zeki Terzioğlu, Gazi Ünv. Eğitim Fakültesinden Ahmet Gökmen, Bursa Yeşil Kutu Formatörü Tamer Çobanoğlu, Kursiyerler, Mersin Mem Basın Bürosu Katıldı.

Mersin tren garı içersindeki eğitim vagonunda başlayan seminer 6–9 Nisan 2009 tarihleri arasında 4 gün sürecek.

Seminer açılışı Saygı Duruşu Ve İstiklal Marşının okunması ile başladı.

Daha sonra bir konuşma yapan Mersin İl Milli Eğitim Şube Müdürü Şerafettin Çiftçi: “Sayın Çevre Müdürüm, İstasyon Müdürü, Öğretim Görevlileri ve kıymetli kursiyerler. 818 numaralı Yeşil Vagon Çevre Eğitimi Semineri açılış programına hoş geldiniz.

Yeşil Vagon Çevre Eğitimi Projesi; Millî Eğitim Bakanlığı, Çevre ve Orman Bakanlığı ile Bölgesel Çevre Merkezi (REC) ortaklığında yürütülmekte olup, Projenin sponsoru olan BOSCH Ev Aletleri'nin desteğiyle Yeşil Kutu'nun tüm illerde kullanılması hedeflenmektedir. 2007–2008 öğretim yılında okullarda kullanılmaya başlanan ve 10–14 yaş grubu ilköğretim öğrencilerine yönelik olarak tasarlanan Yeşil Vagon Çevre Eğitimi, kapsadığı konulara ilişkin olarak öğrencileri birer bilgi deposu haline çevirmek yerine özel hayatlarında ve toplum genelinde temel bazı değerlerin ve davranış biçimlerinin gelişmesini sağlamak amacını taşımaktadır. Bu nedenle, ders programında ayrı bir ders olarak yer almak yerine, Yeşil Vagon eğitimcilerinin var olan her derste çevreyle ilgili bir bağlantı kurmalarını sağlayıp öğrencileriyle karşılıklı olarak çözümler geliştirmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.

Türkiye’de sürdürülebilir kalkınma için; çevre eğitimi alanında kapasite oluşturmak, yöntem bilgisi aktarmak, daha ileri gelişmeler için temel atmak, eğitim alanında var olan durumu değerlendirmek ve ihtiyaçları belirlemek, Projede yer alan öğretmen, öğrenci ve toplumun diğer üyelerinin yerel ve küresel sürdürebilir kalkınma konularıyla ilgili olarak çevre bilincini artırmak, Öğretmenlere yönelik geliştirilen malzemeler için yaratıcı yöntemler sunarak öğretmenlerin öğretme ve öğrenmede yeni yaklaşımlar geliştirebilme kapasitelerini artırmak, Sonuçları yerel, ulusal ve uluslararası düzeye yaymak, eğitim alanında yeni projelerin geliştirilmesine katkıda bulunacak deneyimleri bir araya getirmek bu projenin temel amaçlarındandır.

Yeşil Vagon Projesi’nde yukarıda bahsedilen amaçlara ulaşmak üzere Türk eğitim sistemi ile birebir uyumlu bir multi-medya çevre eğitimi hazırlanmıştır. Bugüne kadar Türkiye’de hazırlanmış en kapsamlı çevre eğitimi seti olan Yeşil Kutu çevre eğitimi setinin en önemli özelliklerinden biri interdisipliner olmasıdır. İlköğretim düzeyinde işlenen 16 branşın kazanımları ile direkt bağlantı kurulan eğitim setinde bu kazanımların öğrenciler tarafından içselleştirilmesi yönünde çok sayıda ders planı, etkinlik, çizgi film, kısa film, oyun, bilgi sayfası öğretmenlerin kullanımına sunulmaktadır.

Proje Hedef Kitlesi olan 10–14 yaş arası öğrencilere eğitim veren farklı disiplinlerden öğretmenler, ihtiyaçları doğrultusunda çevre eğitim setinden yararlanacaklardır.

Yeşil Vagon eğitim setinde, öğretmenler için; ders planları içeren bir el kitabı, öğrenciler için; bilgi ve çalışma dokümanları, ikilem oyunu, çizgi film ve kısa filmlerden oluşan bir DVD ve etkileşimli bir CD-ROM’dan oluşmaktadır. Tüm bunların yanı sıra özel bir web sayfası aracılığıyla öğretmenlere bilgi ve tecrübe desteğinde bulunulmaya devam edilmektedir.

Yeşil Vagon Projesi, temel olarak sürdürülebilir kalkınma eğitimi ve çevre eğitimi ile Yeşil Kutu eğitim setinin kullanımı ve yaygınlaştırılmasına odaklanmaktadır.

Sözlerime son verirken İl Merkezi ve İlçelerimizdeki okullardan gelen 22 öğretmenin katılımı ile 4 gün sürecek olan Yeşil Vagon Çevre Eğitimi seminerin başarılı geçmesini diler hepinize saygılar sunarım.” diye konuştu.

Mersin Çevre Ve Orman Müdürü Hasan Saday ise yaptığı konuşmada:

“ Çevrenin önemli olduğu bir ülkede yaşamaktayız. Olumlu tüketim alışkanlıklarının ana sınıfından başladığına inanmaktayız. Biz eğitimcilere önemli görevler düştüğünü biliyoruz ve çevrenin ve doğanın korunmasının eğitimden geçtiğini bilmekteyiz. İnşallah bu eğitim ile çevrenin korunması açısından yeni bir dönemin başlayacağına inanmaktayım. Şu eğitimin yapılmasında emeği geçen herkesi kutlarım dedi.”

Yapılan protokol konuşmalarından hemen sonra 4 gün sürecek eğitime geçildi.
Çalışmalarda emeği geçenlere teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..