Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mersin sahillerinde adım adım denize girebilmek!

Mersin sahillerinde adım adım denize girebilmek!
 

Abi… Mersin’ e makyaj değil kalıcı yatırımlar yapıldı. Büyükşehir’i taktir etmeli. Kimse inkâr etmesin. Eder mi? Bilmem abi. Yiğidi öldür hakkını yeme derler. Yersen? Alma mazlumun ağını, çıkar aheste aheste de derler. Hele ki siyasi rant uğruna çamur atmak...

*** Yağmur sağanak yağarken şükür evlerimizde rahatız. Alt yapı makyaj gibi yağmurla gitmedi. Avrupa kenti İstanbul’un bir yağmurla nasıl … Yani. *** Şimdide… Dünyada kullanılan son teknolojiye göre planlanarak inşa edilen, Türkiye’nin en büyük projelerinden birisi olan Kara duvar Atık su İleri Biyolojik Arıtma Tesisi yatırımı…

*** Önemli bir yatırım. Bilgilenince, inanın yatırmın büyüklüğünü ve önemini daha iyi kavradım. Kavrayamayanlara ve salt siyasi çıkar için çamur atanlara duyurulur. ‘’ Mersin’in atık sularını arıtarak Doğu Akdeniz’in kirlenmesi önleyecek. 190 bin m3/gün arıtma kapasiteye sahipmiş.işletmeye alınmasıyla 1 milyon 50 bin nüfusun atık suyu arıtılabilecek konumdaymış.. Nihai aşamada ise tesis. milyon 250 bin nüfusun atık suyunu üretebilecek kapasitede hizmet verebilecekmiş.. Arıtılan suların bir kısmı dezenfeksiyondan geçirilerek çevre sulama ve sanayide kullanılabilecekmiş. Tesisten çıkan katı malzeme susuzlaştırma ve kurutma işleminin ardından hem sanayi tesislerinde ikincil yakıt hem de tarımda gübre olarak da kullanılabilecekmiş. Kurulan kojenerasyon ünitesi ile birçok arıtma tesisinde olmayan, atıklardan kendi enerjisini üretme sisteminin de bulunduğu tesis, kanalizasyon suları arıtılarak, çevreye tamamen zararsız bir halde Akdeniz’e verilecek bu sayede Mersin sahilleri adım adım yüzülebilecek kriterlere gelecek ve Mersin’in her yerinden rahatlıkla denize girilebilecekmiş. *** Mersin sahillerinde adım adım denize girebilmek! Müthiş bir şey bu… *** Böylesi bir yatırm ancak Mersin gibi bir kente yakışır abi. Makyaj değil bu… *** Başta Mersin Büyükşehir belediye başkanımız olmak üzere tüm emeği geçenlere kent sakini olarak teşekkür ediyorum…
 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..