Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

02 Kasım '18

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
479
 

Metabolizma Hızınızı Artırın Daha Sağlıklı ve Kolay Kilo Verin

Metabolizma Hızınızı Artırın Daha Sağlıklı ve Kolay Kilo Verin
 

Metabolik hız nedir?

   Bir bireyin dinlenme  anında  fiziksel ve ruhsal olarak bütünüyle rahatlamış ve yaklaşık 12 saat süren  açlık durumunda,  nefes almak, kalp atışını ve kan dolaşımı sağlamak, vücut sıcaklığının belirli bir düzeyde tutulması gibi hayati fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gereksinim duyduğu enerji miktarıdır.

   Metabolizma hızı, gün içerisinde tükettiğimiz gıdaların ve yapmış olduğumuz hareketlerin etkisiyle hızlı veya yavaş olabilmektedir..Kilo verme veya alma  hızını belirleyen en önemli faktördür.Metabolizma hızı birçok koşuldan etkilenir. Yaş ,cinsiyet ,sağlık sorunları ,troid  hastalıkları ,hormonal değişimler veya ilaçlar metabolizma hızını etkileyebilmektedir.  Metabolizmanız yavaş ise hızlı kilo alınır ama hızlı ise  hızlı kilo  verilir.

Metabolik hızı arttırmak için ,

Su içmeye çalışın:Özellikle öğün öncesinde içilen su toklu sinyalinin gelişmesine yardımcı olurken dinlenme sırasındaki metabolizma hızını da arttırabilmektedir.Yapılan çalışmalarda su içen fazla kilolu bireyler ile içmeyenlerin kilo verme oranları karşılaştırıldığında su içenlerin  % 40 daha fazla kilo verdiği görülmüştür.

Sık ve az öğün tüketin: Kişisel ihtiyaçlara göre 4-6 öğün arasında öğün tüketimi kıtlık genini olumsuz etkileyerek metabolik hızı arttırmaktadır. Ayrıca tüketilen yemeklerin sindirilip ,emilebilmesi için  vücudun enerjiye ihtiyacı vardır.Bilinenin aksine az yemek yeme ve az öğün tüketme  metabolik hızı yavaşlatarak kilo verme sürecini olumsuz etkiler.

Protein kaynaklarını  yeterince tüketin: Protein kaynakları sindirilip ,emilebilmeleri için daha fazla enerjiye ihtiyaç duyarlar.Yiyeceklerin termik etkisi olarak değerlendirdiğimiz bu durum proteinli gıdalar açısından en yüksektir.Bu nedenle metabolik hızı attırtır.Protein kaynakları ayrıca uzun süre doygunluğu da destekler.Bu nedenle ihtiyacınız ölçüsünde protein tüketmeyi ihmal etmeyin.

Baharatlara yer açın: Dengeli hazırlanmış bir öğünde  (eğer sindirim sisteminizde sorun yok ise ) kapsesein zengini kırmızı biberi tüketmek metabolik hızınızı her öğünde  arttırabilmektedir.

Yeşil çay: Eğer damak tadınıza hitap ediyorsa günde 1-2 fincan yeşil çay metabolik hızı %3-5  oranında arttırabilmektedir.

Egzersiz yapmaya çalışın: Hareketli olmaya gayret edin. Hayatta  ve ayakta kalmak için 5000 adım a ihtiyaç duyulur.  Ancak egzersiz niteliğindeki hareketlerden vazgeçmeyin. Vücudunuzdaki en uzun kası belli bir tempo da  yürüyerek çalıştırabilirsiniz. Ancak zaman zaman  yapılan egzersiz veya yürüyüşün yoğunluğunu arttırmak metabolik hızınız açısından destek sağlar.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 62
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 77
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster