Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Metabolizmayı hızlandıran Vicdan Çorbası Tarifi

Metabolizmayı hızlandıran Vicdan Çorbası Tarifi
 

Geçen hafta yediklerime dikkat etmeme ve nispeten düzenli olarak spor yapmama rağmen, baktım ki, yine de tartıda 1 gram bile azalma yok. 

 

Sen misin beni üzen? :) Hemen Diyetisyen Dilara Koçak'ın Vicdan Çorbası da dediği ve metabolizmayı hızlandırdığını iddia ettiği tarifini, üşenmeden yapmaya koyuldum. 

 

Neden mi "Vicdan Çorbası" deniliyormuş? Söylenen o ki, yemeği fazla kaçırdığınız birkaç günden sonra, pişman olup, vicdan yapıp, öğlen ve akşam yemeklerinde, yanında yoğurtla bu çorbadan içerseniz, metabolizmanız hızlanıyor ve o yedikleriniz kilo olarak üstünüze kalmıyormuş:)

 

Bir yandan yaparken, bir yandan da belki aranızda ihtiyacı olanlar olabileceği düşüncesiyle, her zamanki gibi adım adım fotoğrafladım. İlgilenenleriniz için gelsin mi malzeme listesi? Hadi başlıyoruz!:)

 

METABOLİZMA HIZLANDIRICI ÇORBA

 

Malzemeler:

 

  • 2 Kabak
  • 2 Domates
  • 1 Demet Maydanoz
  • 1 Demet Taze Nane
  • 1 Demet Dereotu (Ben kullanmadım, siz isterseniz ekleyebilirsiniz)
  • 2 Kuru Soğan
  • 2 Yemek Kaşığı Pilavlık Bulgur
  • 1 Tatlı Kaşığı Zeytinyağı
  • 1 Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Çay Kaşığı Pul biber
  • 1 Çay Kaşığı Kimyon
  • 4 Bardak Kaynar Su
  • Üzerine Sıkmak için Limon Suyu

 

Öncelikle Kabakları yıkayıp, kabuklarını soyalım.

 

 

 

Derince bir tencereye küp küp doğrayalım.

 

 

1 Demet Taze Nanenin sap kısımlarını ayıklayıp, yapraklarını güzelce bol suda yıkayalım.

 

 

 

 

Sonra bir kesme tahtasında, iyi bir bıçak yardımıyla mümkün olduğu kadar iyice kıyalım

 

 

 ve tenceredeki kabaklara ilave edelim.

 

 

 Şimdi aynı işlemi 1 demet Maydanoz için yapacağız

 

 

Sap kısımlarını ayıklayıp, yapraklarını bol suda yıkayıp, aynı şekilde kıyalım ve tencereye ekleyelim.

 

 

 

 

 

Kuru soğanların dış kabuklarını atıp, kalanını iyice yıkayalım. Alt ve üst kısımlarını kesip, bütün halde tencereye ekleyelim.

 

 

 

Domatesleri de yıkayıp, kabuklarını soyup, kalanını küp küp doğrayıp, ekleyelim

 

 

 

 

 

2 yemek Kaşığı kadar Pilavlık Bulgur ilave edelim.

 

 

 

Bu karışıma 1'er Çay kaşığı kadar Tuz, Kimyon ve Pulbiber de katalım.

 

 

 

 

 

 

 

 

Şimdi de 1 tatlı kaşığı Zeytinyağı ve su ilave etmeye geldi sıra. Diyetisyenin tarifinde 2 bardak su denilmiş ama bu kadar katı bir karışıma o kadar az su ekleyince yeterli olmuyor.  Bu sebeple ben 4 bardak kaynar su ekledim.

 

 

 

 

 

 

Malzemeleri karıştırıp, kapağını yarım kapatarak, orta ateşte kaynamaya bırakalım

 

 

Yaklaşık 25-30 dakika sonra, içindeki Kabaklar yumuşak kıvama gelmiş oluyor. O zaman geldiğinde, içinden bütün haldeki Soğanları alıp, atalım

 

 

Kalan kısmını Blender yardımıyla, sevdiğiniz kıvamda bir Çorba haline gelene kadar karıştıralım.

 

 

Bu esnada, Kırmızı Mercimek Çorbası tarifimden hatırlayacaksınız, yine "300 Spartalı" filmindeki gibi, tencerenin kapağını "Kalkan" yaparak kendimi korumaya almayı unutmuyorum:) 

 

 

Tavsiye ederim, çünkü karışırken etrafa sıçrayan kaynar çorba, hem etrafı biraz batırıyor, hem de insanı fena yakıyor:)

 

 

 

Servis yaptıktan sonra biraz bekleyelim ki azcık soğusun:)

 

 

İsterseniz biraz Limon da sıkabilirsiniz.

 

 

Yine de lezzet konusundaki beklentilerinizi normalden biraz düşük tutun lütfen. Biliyorsunuz bunun için "aman şöyle leziz, aman böyle enfes bir çorba" iddiasında bulunmadım, bulunamadım:) 

 

Eğer bir-iki gündür yemeği fazla kaçırdıysanız, bunların vücudunuzda kilo olarak kalıcı yağa dönüşmesini istemiyorsanız, içilmesi Diyetisyenler tarafından tavsiye edilen, nam-ı diğer Vicdan Çorbasınız işte hazır!

 

Yine de tuzunu filan ayarlarak, güzel güzel içebilirsiniz. Neden olmasın? :)

 

 

 
 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..