Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '11

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Mezun oldunuz, ya sonra?

Mezun oldunuz, ya sonra?
 

Merhabalar,

Sizinle bir iki hafta önce okuduğum bir yazıyı paylaşmak istiyorum. Yazı, Fransa'da eğitim gören yabancı öğrenciler hakkında 31 mayıs 2011 tarihinde imzalanan bir genelgenin sonuçlarını açıklıyor.

Yabancı öğrenciler mezun olduklarında oturma izinlerini değiştirmek zorundalar. Ve zorluk tam da bu noktada ortaya çıkıyor. Bu genelgeyle yabancı öğrencilere çalışan oturma izni verilmesi zorlaştırılıyor, ve hatta engelleniyor.

Yazıda da söylendiği gibi Fransız hükümeti, "vasıflı göçmen" politikasından "sıfır göçmen" politikasına doğru kararlı adımlarla ilerliyor. Yaşlı nüfusun sürekli arttığı Fransa gibi bir ülkede bu gibi uygulamalardan fayda sağlamayı nasıl düşündüklerine inanamıyorum doğrusu.

Bu genelgeyi okumanızı (Fransızcadır), ve özellikle de Fransa'ya üniversite eğitimi için gitmeyi düşünen öğrencilerle paylaşmanızı diliyorum. Gelecek planlarını bir kez daha düşünsünler.

http://www.tnova.fr/note/circulaire-du-31-mai-sur-les-tudiants-trangers-un-contresens-historique

Ayrıca, bu genelgenin iptal edilmesi için bir IMZA KAMPANYASI başlatılmıştır. Destek vermek isterseniz çok sevinirim: http://www.petitions24.net/pour_le_retrait_de_la_circulaire_du_31_mai

(Prénom: adınız, Nom de famille: soyadınız, Ville: bulunduğunuz şehir, Pays: ülke, Imzanızın herkes tarafından görülmesini istiyor musunuz? Oui: evet, Non: hayır)


Herkese şimdiden teşekkürler,

Nihan, bu sene Fransa'da bir üniversiteden mezun olacak ve bu durumdan mağdur olacak binlerce öğrenciden bir tanesi.

 

 

 
Toplam blog
: 5
: 1832
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Okumayı çok seviyorum ve bunca sene bu kadar okuduktan sonra bir yere kadar dayanabiliyor insan y..