Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '10

 
Kategori
Siyaset
 

Milletvekili sayısı

Cizre ve Yüksekova il olacakmış....Benim bu konuda itirazım var, neden mi ? 

Şimdi diyelim Cizre il olursa minimum 2 milletvekili meclise yollayacak. 

Cizre’nin nüfusu 113.041 kişi. Bu demek oluyor ki Cizre'de yaşayan her 56.520 kişiye 1 milletvekili düşecek. 

Peki bunun karşılığı Denizli'nin durumu nasıl ? 

Denizli’nin nüfusu 926.362 kişi. Çıkardığı milletvekili sayısı 7. 

Yani Denizli'de 132.337 kişiye 1 milletvekili düşüyor. 

Cizre'linin Meclis'teki gücü Denizli'den neredeyse 2 kat fazla... 

Ben bu istatistiği hali hazırda bölgede mevcut illere uyguladığım zaman Batı bölgesindeki illere Meclis aritmetiği açısından haksızlık yapıldığını görüyorum. 

Diğer yandan madem bu iki ilçe il oluyorsa bazı büyük Batı bölgesi ilçelerinin mecliste kendisini hakkıyla temsil edecek milletvekili bulunduramaması ayıptır. 

Örneğin Fethiye, Nazilli, Turgutlu, Ödemiş...Bu ilçelerin nüfusu Meclis'te 2 milletvekili bulunduran Tunceli'nin nüfusunun kat be kat üstünde. 

Özetle; 

Bence bu saçma sapan il yapılmalar Batı’da yaşayan insanların Meclis’te temsil edilme hakkının gasp edilmesinden başka bir şey değildir. Ben bunu kabul etmiyorum. 

Ayrıca bir ilçenin il yapılmasının kamuya bir maliyeti vardır. Ben Cizre ve Yüksekova il olacak diye para vermek istemiyorum... 

 
Toplam blog
: 8
: 552
Kayıt tarihi
: 03.12.09
 
 

1975 İstanbul doğumluyum. Özel bir şirkette yönetici olarak çalışmaktayım. Evli ve 2 çocuk babası..