Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '11

 
Kategori
Mizah
 

Milletvekilleri koro kurmuşlar...Şarkı söylüyorlar...

Milletvekilleri koro kurmuşlar...Şarkı söylüyorlar...
 

Ankara'da ortalıkta görünmeyen milletvekillerin nerelerde olabilecekleri hususunda iz sürmeye başladım...Ünlü araştırmacı gazeteci olmam nedeniyle tebdil-i kıyafet eyleyerek aldığım bir ihbar üzerine Ankara Kal'ası civarındaki Kenger Paşa Konağına avdet eyledim...

Sesleri dinleyerek koca bir han kapısından içeri baktığımda ne göreyim...Değişik partilerin bütün görünmez vekillerini bir arada TSM korosu icra etmiyorlar mı ?..

Çook duygulandım...Oysa ben,bunları lüküs otellerde ''yan gelip yatıyorlar;habire çiçekleri suluyorlar '' sanmıştım...

İşte !..Sunucu vekil parlak giysileriyle karşımdaydı...Sunuşa başlayıverdi...

.................
İlk şarkımız ‘umutsuzca bakanlık bekleyen vekiller’ için; Avni Anıl’ın hicaz bestesi:

‘Dil şád olacak diye kaç yıl avuttu felek/Saçıma karlar yağmış, boşuna yaz beklemek.’

İkinci şarkımız, Muhlis Sabahaddin Ezgi’nin nihavend makamındaki şahane şarkısı. ‘Bağlayıcı grup kararına rağmen oylamaya katılmayan’ asi ruhlu vekiller için gelsin bu da:

Dün gece saz meclisine neden geç geldin/Söyle bana haydi kuzum, sen neredeydin?’

Genel başkanına gönül koymuş vekiller için de bir şarkı seçtim. Aydın Tekindor’un hicaz bestesini hakikaten bir başka severim ben de:

‘ Gördüğümde başımı çevirdiğim gün olur/Sanma ki sevmiyorum; gurur inan ki gurur!’

***

Transfere hazırlanan vekillere Muzaffer İlkar’ın kürdilihicazkar bestesi yakışır:

‘Ne senin aşkına muhtaç, ne esirin olacağım/ Öyle bir sevgili buldum ki, seni unutacağım.’

Transferi tamamlayıp başka partiye geçmiş ama aklı eski partisinde kalmış olan vekiller için de şarkımız var. Zekai Tunca’nın hicaz bestesi bu modele uygun düşer herhalde:

‘Sensizliği ben seçmedim, ben seçmedim ayrılığı/İncitmeyi istemedim, sen çıkardın dargınlığı.’

***

Yaptığı hatalar neticesinde bir sonraki kabinede kendine yer bulamayacağını düşünen bakanlar için gelsin bu güzel nihavend şarkı da... Kemani Serkis’indir ve en sevdiğim Türk Sanat Müziği eseridir:

‘Kimseye etmem şikayet, ağlarım ben halime/ Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime.’

***

Seçim bölgesine yatırım bekleyen fakat bir türlü kaynak bulamayan vekiller için de Faize Ergin’in acemaşiran makamından şu şarkısı uygun düşecektir:

‘Kime halim diyeyim, kime feryad edeyim/ Kime rüsva olayım, kime şekva edeyim?’

Bu da partisine vekil ayartmaya çalışan rakip parti başkanının şarkısı olsun bakalım... Sadeddin Kaynak’ın bu nihavend bestesini de pek severim:

‘Ne dert kalır ne hüzün, bir sudur akar zaman/Seni ilk gördüğüm gün, dedim, ah benim olsan...’

İstek şarkısı kabul ediyorlarsa, repertuvarları için gösterdiğim bu çabanın küçük bir hediyesi olarak Lavtacı Hıristo’nun kürdilihicazkar bestesini rica edeceğim. Teması bozmazsa tabii...

‘Gidelim Göksu’ya, bir alem-i ab eyleyelim/Ol kadehkar güzeli, yar olarak peyleyelim...’(alıntı )

............

Çok keyifliydiler... Gözlerim sulanmıştı...Onlarla gurur duymuştum...

Her nerede yaşıyor ve yaşatılıyorlarsa helâl olsundu !..

Sessizce uzaklaştım oradan...:)

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..