Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Milli Piyangonun küçük ikramiyeleri

Milli Piyangonun küçük ikramiyeleri
 

resim internetten.


Çok nadir rastlarız, "hiç milli piyango bileti almadım" diyen kişiye... Evet, ben onlardan biriyim, hiç ama hiç milli piyango bileti almadım.

Neden acaba? Korkarım ben o küçücük kâğıt parçasından. Ya çıkarsa diye gerçekten korkarım. İkramiye çıkmazsa kolay, yırtar çöpe atarsınız. Ama maazallah, ya çıkarsa, başınıza geleceklerden kim sorumlu? Kendiniz!

İkramiye çıkmasını "devlet kuşu " diye nitelerler. Her yılbaşı bir veya birkaç şanslının sevinçleri... Diğer yanda milyonlarca şanssız kişilerin hüzünleri...

Aslına bakarsanız bu çekilişlerde kazanan, her zaman kazanan milli piyango idaresi ve devlettir. Hasılatın büyük bölümü oraya gidiyor.

Bilhassa yılbaşı çekilişlerinde en büyük ikramiyenin bir kişiye çıkması, büyük saçmalık. Kıt bütçesiyle "ümit" adı altında, vatandaş almış bir bilet. Ona göre şansı gülüyor ve en büyük ikramiyenin talihlisi oluyor.

Aman ne talih! Kıyıdan kenardan, yüzünü görmediği, adını duymadığı yüzlerce, binlerce akrabası ortaya çıkar. Tebrik eden sayısız konuklar kapılarını aşındırmaktadırlar. Bankacılar bir taraftan, bu büyük meblağı, mevduatlarına dahil etmek istemektedirler. Hayatında bu kadar büyük parayı bir arada göremeyen vatandaşımız, o rakamı telaffuz bile etmemiştir. Büyük sevinç, büyük şaşkınlık O'nu uykularından etmiştir. Karısı ayrı havalarda, çocuklar başka alemlerde, herşey rotasından çıkmıştır. Evde kimin düdüğü ötüyor belli değil, düdükler birbirine karışıyor. 15 - 20 gün geçiyor. Paranın yönünü tayin edemiyorlar. Sağa sola yalpalayıp en sonunda ruh ve sinir hastalıkları hastaneleriyle tanışıyorlar.

Şimdiye kadar kime çıktıysa büyük ikramiye, "talihlisine" hiç hayır getirmemiştir. Ben burada saymıyacağım ama hatırlayalım, geçmişte örnekleri çok ...

İşte ben bu yüzden bilet almıyorum, Ya çıkarsa diye korkarım. Çünkü çok zorlukla kurduğumuz bir düzenimiz var, onun bozulmasını istemem.

Ama ne yapıyorum, duyunca şaşıracaksınız. Sayısal cumartesi oynanıyor, ben oynamış gibi yapar, her hafta 5.- TL yi kavanozdan bozma kumbarama atarım, Ayda üç defa çeyrek bilet almış gibi yapar, tutarlarını yine o kumbarama atarım. Bu durumda ayda bir küçük ikramiye bana çıkmış olmuyor mu? Bu sistem, bize ait, patenti bizim. Yani her ay kazanıyoruz.

Yalnız bu sene ezberlerimi bozuyorum. Ve bir kaç adet çeyrek milli piyango bileti alıyorum. Çünkü sebebi var; Öğrendim ki, PTT çalışanlarına, satmaları için birer maaş değerinde milli piyango biletleri zimmetlemişler. Satamazlarsa, maaşlarından kesilecekmiş. Evimize en yakın PTT şubesinin tüm çalışanları, yakın arkadaşlarım. Destek amacıyla alıyorum. Çıkarsa, durumu net göremiyorum.

Başkaları çıksın diye dua ederken, ben de çıkmasını istemem. Bazen "sıradışı" gibi bir vasfı yakıştırırlar da, acaba haklılar mı, haksızlar mı diye hala düşünürüm.

Burada akla şöyle bir soru geliyor: MİLLİ PİYANGO BİLETİ NE GETİRİR: ŞANS MI RİSK Mİ?

Ben yine de size şansın hayırlısını dilerim. "MUTLULUK YILI" olarak isimlendirdiğim 2010 yılının size, ailenize tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk ve başarılar getirmesini temenni ederim.

Esen kalınız.

Gül Alkan.

 
Toplam blog
: 344
: 1671
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..