Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '10

 
Kategori
Blog
 

Milliyet blog yazarları profili

Milliyet blog yazarları profili
 

Ankara’nın grilikten kurtulup bembeyaz olduğu bir sabah, bloglarımın yayınlandığını görüp, büyük sevinçlere kapıldığım günden bugüne gelişen bazı düşüncelerimi aktarmak istedim. Öncelikle yazılarımın hemen yayına alınmamasına neden olan, hakkımda kısmındaki eğitim ve meslek bilgisini yeterli hale getirip mesleğimin istatistikçi olduğunu aşikar edip, yazılarım yayınlanmaya başlayınca, mesleğimle ilgili bir şeyler yapmayı kendime gönül borcu bildim (olur mu demeyin oldu bile.) Ve blog yazarlarına ait bazı bilgileri toparlayıp sayılar ve yüzdeler ile ortaya koymak istedim. Bu bağlamda benim başından beri takıldığım konu kayıt sırasında doldurulması istenen (tercihe bağlı) sevdiğiniz yemekler kısmıdır. Acaba diyorum editörler blog yazarlarının en sevdiği yemekleri ortaya çıkarıp, bir organizasyon yapmayı düşünüyor olabilirler mi?

Eğer böyle bir düşünce varsa bu bilgilerin onlara yardımcı olacağını düşünüyorum. Başka istenilen yardımlar olursa her zaman hazır olduğumu da belirteyim. (lütfen yanlış anlaşılmasın) Aslında ben blog yazarlarının sevdiği yemeklerden ziyade blog yazarlığı memnuniyeti, depresyon düzeyleri ya da tükenmişlik sendromu gibi durumları ortaya çıkarmak isterim. Bunlar beğenilmezse vki (vücut kitle indeksi) bu da olmadıysa tercih edilen alkol cinsi ve miktarı ortaya çıkarılabilir. Fazla laf kalabalığı yapmadan blog başlığına uygun olarak bazı bilgileri aktarıyorum.

Blog yazarlarının %58' nini 40 yaşın altında , %42' sinin 40 yaş ve üzerinde olduğu ve yaş ortalamasının 37 yaş olduğu hesaplanmıştır. Blog yazarlarının %41' nin kadın, %59' unun erkek olduğu görülmüştür. Blog yazarlarının %60' nın eğitim düzeyi üniversite, %16' sının yüksek lisans ve doktora, %12' sinin yüksekokul, %11'nin lise ve %1' ininde ilköğretim olduğu bulunmuştur. Blog yazarlarının meslek dağılımını ortaya çıkarmak istersek %21 ile öğretmen (eğitimci) arkadaşlarımızın çoğunlukta olduğunu görüyoruz. Bunu takip eden meslek ise % 8 ile mühendisler ve %7.5 ile basın yayın /medya ya ait mesleklerdir. Geriye kalan %63, 5 'inde de diğer meslekler bulunmaktadır. Blog yazarlarımızın %43 'ü İstanbul, %11 'i İzmir %10' u Ankara, % 5.2 'si Bursa ve %4.4 'ü yurtdışında yaşamaktadır. Geriye kalan %26, 4' üde diğer illerde yaşamaktadırlar. Blog yazarlarımızın yemek tercihlerine gelince; %15, 8’ i balık, %15, 8’ i mantı ve makarna, %15’ i sebze , %13’ ü dolma ve sarma, %11’ i kebap ve ızgara, %9, 4’ü zeytinyağlı, geriye kalan %20’nin de diğer yemekleri tercih ettiği tarafımdan ortaya çıkarılmıştır. Bu sonuca göre blog yazarlarımızın sağlıklı beslendiklerini düşünüyorum ama yinede bu kararı diyetisten arkadaşlara bırakıyorum.
 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..