Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '10

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Mobil iletişim sorunsalı

Mobil iletişim sorunsalı
 

GSM operatörlerinin hayatımıza girişiyle mobil iletişimle her daim, her ortam da 7/24 kesintisiz haberleşme imkânı çağımız teknolojisinin bize sağladığı büyük bir kolaylık! Mobil iletişim ağları üzerinden verilen hizmetlere her gün bir yenisi eklenirken, buna paralel olarak üretilen cihazlar gerek görsel tasarım gerekse kullanım kolaylıkları açısından talebi artırırken her geçen gün tüketimi de biraz daha destekliyor.


Derken birbirinden avantajlı her yöne sınırsız tarifelerle aboneler de doyasıya sohbetin keyfine varıyor. Yeni kampanyalar, avantajlı tarifeler derken, bu arada o GSM senin, bu GSM benim numara numara dolaştırıyor. Her iki operatörü de kullanma zorunluluğu oluşunca da iki ayrı cihaz taşımak gereksinimi doğuyor. Neyse ki! teknoloji üreten firmalar piyasalardaki arz ve talebi öylesine yakından takip ediyorlar ki, kullanım kolaylıkları ve gereksinimleri hızla fark ettiklerinden akabinde çift hat özelliğine sahip cihazlar mağazalardaki yerini almakta gecikmiyor.


Geçen yıl uygulamaya konulan numara taşınılırlığı uygulaması devreye girince en azından uzun süredir kullanılan numaranın sabit kalması ve sırf avantajlı paketler uğruna değiştirmek zorunda olunmaması adına güzel. Ancak bu kez de operatörler bu cazip seçenekleri mevcut abonesine uygulamak yerine, diğer GSM operatöründen yeni transfer olacak abone için cazip hale getiriyor.


Normal şartlarda gerek iş çevresi gerekse aile ve dostlarımla görüşmek için “AVEA” saha tarifesini kullanıyorum. TURKCELL ise uzun yıllar abone olduğum bir operatör olması ve yine aynı operatörden dost ve arkadaşlarımla da görüşmek adına üç aylık kullanım ücretini ödemek suretiyle bu hattımı da sabit tutuyorum. Fakat bu ay gelen faturayı, gayri ihtiyari incelemem neticesinde 4.90 TL. kullanım ücretine karşılık vergiler ve diğer ıvır zıvır ilavelerle 30 TL. fatura ödediğimi farkettim. Buna göre toplam da yarım saat bile sürmeyen bir görüşme için haksız bir ücret tarifesi olduğunu düşündüm!


Bunun üzerine, dün Tunalı Hilmi Caddesinde dolaşırken TURKCELL’in yeni tarifelerini incelemek ve limitli tarifelerden kendim için uygun bir seçenek belirlemek istedim. En azından bu denli kısa bir görüşme için ödediğim bedel yerine, şu an kampanya da olan “300 dakikası 29 TL” olan tarifeye geçmek daha mantıklı olabilirdi. Ve hemen bu tarifeye geçiş yapmak için müşteri temsilcisine talep de bulundum. Aldığım cevap ise sinir bozucu ve şaşırtıcıydı. Bu tarife, başka bir operatörden geçenler ve kontörlüden faturalıya geçiş içindi. Aldığım yanıt uzun yıllar abonesi olduğum operatörden diğer bir operatör’e davetiye çıkarırken, transfer içgüdümü de harekete geçiriyordu.


O psikozla; “ o halde numaramın kullanıma kapatılmasını istiyorum” dediğim de ise; bu kez caydırma politikası babında bir yaklaşımla; “şu an bu talebinizi gerçekleştiremeyiz. Bu talebe onay veren arkadaş ise izinde ve bir hafta sonra gelecek” oldu. Bana göre; rekabet adına yapılan bu uygulama, kullanıcı için mağduriyet oluşturan bürokratik bir sorunsaldan öte, bir anlam ifade etmeyen ve bir an önce çözüme kavuşturulması gereken önemli bir noktadır.

 
Toplam blog
: 48
: 1807
Kayıt tarihi
: 17.07.09
 
 

Bir Nisan akşamı kışı uğurlayan, baharla gelmişim dünyaya…  Hobi olarak çeşitli tasarım etkinlikl..