Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '06

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Mobil uygulamaları kim ister?

Mobil uygulamaları kim ister?
 

Geçen hafta Los Angeles’ ta CTIA Wireless IT konferansı yapıldı. Genel olarak konferansta yapılan konuşmaları ve ilgili yazıları okuduktan sonra biraz üzülmüştüm.

Bir dergi yazarının değerlendirmelerini görüp benimle aynı fikirde olduğunu görünce sizlerle ortak fikirlerimizi paylaşmak istedim.

Kısaca: Yüzlerce mobil uygulama cep telefonu sahipleri için hazırlanmışken bunların başarılı olmasını sağlayacak sadece birkaç tane iş modeli mevcut durumda.

İçerik sahipleri ile tüketiciler arasında dev bir uçurum oluşmuş “bakalım tutacak mı?” şeklinde bir atmosferde iş yapılıyor.

Konferansa 300’ den fazla firma katılmış. Cep telefonu kullanarak fatura ödeme, banka hesabı kontrolü, Kitap- oyun- haber indirme, internette gezme, foto paylaşım, melodi ve müzik indirme, vb. bir sürü uygulama tanıtılmış. Fakat hiç biri en çok göze çarpan, ilgi çeken, en çok talep edilen veya en güçlü bilen yok.

Aslında cep telefon içeriği zaruri bir ihtiyaç değil ve paralı. Bu yüzden tüm firmalar kullanıcıların bu içeriği istemelerin sağlamak için uğraşıyorlar.

Herkes TV ve filmlerin cep telefonlarından verilmesinden yana fakat kimin neyi ödeyeceği belli değil. Gerçi reklam destekli modeller ön planda ama daha reklamcılar bu riski almaya hazır değiller.

Büyük operatörler büyük kullanıcı kitlelerinin kullanımına yönelik uygulamalara destek veriyorlar. Fakat sadece birkaç büyük operatöre karşın yüzlerce uygulama mevcut. Bu yüzden operatörler için uygulama sağlayıcılarla olan ilişkileri doğru yönetebilmek çok önemli bir hale geliyor.

Bir yandanda mobil içeriklerin son kullanma tarihlerinin olmaması dikkat çekici. Halen mobil uygulamaların raf ömürlerinin ne kadar olduğu bilinemiyor. Görevimiz Tehlike’nin fon müziği ne kadar süre ile sevilen ve beğenilen bir telefon melodisi olarak kalacak acaba?

Bir diğer önemli nokta ise yüzlerce mobil uygulama hayatımıza girerken her birinin kullanımı ile ilgili bir sıkıntı problem olduğunda yardım edecek bir müşteri hizmetleri servisi gerekliliği. Çok uygulama olması ve her uygulamanın çoğunlukla telefon modeline olan bağımlılığı bu destek hizmetlerinin verilmesinide zorlaştırıyor ve operatör tarafında ekstrabir maliyet yaratıyor.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..