Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '08

 
Kategori
Felsefe
 

Monolog ( içsel ses ) felsefe ve tanrı üzerine

Monolog ( içsel ses ) felsefe ve tanrı üzerine
 

1183723526felsefe-yazim


_ Varlık ve yokluk arasındaki o belli belirsiz çizgi beni bazı anlarda korkutuyor.

_ Korku, bildiğimiz en eski yalanlardan biri, korku varsa etrafta biz bir zarla çevriliyizdir, önümüzü görmekte zorlandığımız. Varlık ve yokluk… Eksi ve artı, negatif ve pozitif, sıcak ve soğuk ne fark eder ki, o belli belirsiz çizgi sensin… Tam ortadasın, varlık ta senin içinde, yokluk ta. Yaşamın içinde zaten varolabilmeliyiz ki yok olalım, yok olabilmeliyiz ki varolalım.

_ Sen kimsin? Sen beni bana anlatıyorsun, içimde konuşan bir ses, kulaklarıma fısıldanan bir dua oluyorsun bazen.

_ Ben bir hiçim…Benim kim olduğumun bu dünyada ve hiçbir önemi yok. Önemli olan sensin. Ben senin suretine tuttuğun aynayım çoğu zaman.

_ İnsanlarla birlikte iken yalnız hissediyorum kendimi, bir sorusu ya da cevabı yok. Zaten her soru bir cevap, her cevap da bir soru barındırır içinde.

_ Hayat çözümlenemez bir felsefe. Özgür bırakmalısın kendini insanlarla birlikte iken, kendin olmalı, bir paraşüt açmalısın içinden ve yavaş yavaş yükseklerden yere süzülmelisin böylece. Bu şekilde aşağıda yani dünyadaki suretine yukarıdan bakmış, kendi yalnızlığını seyretmiş olacaksın ve keşfedeceksin ki; gerçek olan birlikte olmaktır. Yalnızlığın bazı anlarda seninle olmalıdır, fakat her zaman değil. Birlik olmaya ihtiyacımız var tüm insanlık adına. Çok fazla yalnızlık bencilliğini çoğaltır.

_ Tanrı’ya yaklaşma ve onu içimde hissetme çabalarım sonuçsuz kalıyor, bir bakıma ütopya gibi oluyor Tanrı benim için bu bağlamda.

_ Ütopya çok kesin bir yargı, Tanrı’ya sen olduğun anda yaklaşmışsındır, ruhun ve bedenin senden ayrı olduğunda Tanrı uzaklardadır. Ütopya sözlük anlamı olarak; “gerçekleştirilmesi olanaksız tasarı, düşsel düşünce” anlamındadır. Oysa Tanrı asla bir ütopya değildir. Tanrı olanaksız değildir. Sen olanakları değerlendirir ve ona yaklaşmak için çok da çaba sarfetmezsin. Kendin olduğun ve kibirden, karmaşık düşünceden uzaklaşıp, sadeleştiğin anda Tanrı seninledir. Sadece bazı anlarda sessiz kal ve onun sessizliğini dinle, işte Tanrı tam da oradadır, o sessizlikte saklıdır.

 
Toplam blog
: 69
: 720
Kayıt tarihi
: 17.10.06
 
 

Ben 1982 İstanbul doğumluyum. Selçuk Üniversitesi Süt ve Ürünleri ve Anadolu üniversitesi Çalışma Ek..