Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '13

 
Kategori
Eğitim
 

MTSOB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nin devrine ilişkin protokol, törenle gerçekleştirildi.

MTSOB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nin devrine ilişkin protokol, törenle gerçekleştirildi.
 

Mersin'in Akdeniz İlçesi Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinin Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanlığına Devir Teslim Töreni yapıldı.

Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu binasında gerçekleşen protokol törenine Vali Hasan Basri Güzeloğlu, Vali Yardımcısı Nihat Karabiber, Akdeniz Kaymakamı Zeki Arslan, İl Emniyet Müdürü Arif Öksüz, MTSOB Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Tekli ve İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül katıldı.

Törende konuşan Vali Güzeloğlu, Mersin’de göreve başlar başlamaz ilin eğitimle ilgili eğitim istatistiklerini istediğini belirterek,  göreve başladığı 2010 yılı ile 2013 yılları arasında yaşanan değişim hakkında açıklamalarda bulundu.

Eğitim alanında yapılan çalışmalarla Mersin’i Türkiye’nin bir numarası ve örnek alınan bir markası haline getirdiklerine vurgu yapan Güzeloğlu, ilimizin okul öncesi eğitimde Türkiye birinciliğine 46’ncı sıradan geldiğini belirterek yaşanan olağanüstü başarıya dikkat çekti. Mesleki eğitimde ülke ortalaması olan yüzde 40’lık okullaşma hedefinin çok uzağında kalan Mersin’de bu oranın şu an yüzde 50’ler seviyesine geldiğini açıklayan Güzeloğlu, eskiden bu oranın ise yüzde 25’ler mertebesinde olduğunu hatırlattı.

Güzeloğlu, “Göreve geldiğimiz günden bu yana 26 yeni okul yaptık. Bu okullar sadece bir bina olarak değil beklentilerin ve üreten kesimin talepleri doğrultusunda yapıldı. Lojistik eğitimi de dış ticaret eğitimi de verecek. Sektörel her talebi karşılayacak bir okullaşma sağlandı. Şüphesiz ortaya çıkan sonuçların zirvesi bugün içinde bulunduğumuz organize sanayi bölgemizin içerisinde gerçek anlamda üretimin kalbinde ve beyninde eğitimi buluşturmak düşüncesiydi. Eğitimin yanında üretim hep geride kalıyor. Çünkü üreten dünya ile rekabet ediyor. Dünya ile rekabet edebilmek için en ekonomik ve en başarılı bir şeklide üretmesi gerekiyor” diye konuştu.

Eski teknolojinin eğitimini alan bir çocuğun mezun olduktan sonra en yeni bir teknoloji ile üretim yapan bir iş yerinde çalışması ne de tanımadığı bir teknoloji ile üretime katkı koymasının mümkün olmadığını ifade eden Güzeloğlu, “Bu nedenle üretimi gerçekleştirilen organize sanayi bölgesinde eğitiminde gerçekleştirilmesi gerekiyor. Üretim yapılan alana genç ve nitelikli nüfusumuzu katmak. Teorik eğitim yaparak en yeni teknoloji ile üretim yapılan üretim bandını yerinde görmek. Görerek eğitmek ve güven vererek yetiştirmek”  dedi.

 

İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül, “Sayın Valimiz göreve geldiği 2010 yılında eğitimle ilgili aldığı brifingle Mersin’de mesleki eğitimin çok yetersiz olduğunu gördü. Mesleki eğitimle ilgili oranların artırılmasını talep eden Sayın Valimizin talebi doğrultusunda çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Çok kısa bir süre içerisinde 2010-2011 eğitim öğretim yılında okulumuz eğitime başladı. Bu okulun farkı atölyesinin organize sanayi bölgesinde bulunan bütün fabrikalar olmasıdır.”

Bu projenin Türkiye’ye model olan bir proje konumunda olduğunu ifade eden Gül, “Bakanlığımız tarafından sürekli izleme ve değerlendirme durumunda olduk. Projenin işleyişi ve sürdürülebilir oluşu hakkında çalışmalar yapıldı. En son Sayın Genel Müdürümüz gelerek organize sanayi bölgemizde yer alan okulumuzu ziyaret etti. Bugün burada Sayın Valimizin de uygun görüşüyle okulumuzun devrini yapacağız.

         Ara eleman ihtiyacının büyüklüğüne işaret eden MTSOBYönetim Kurulu Başkanı Sabri Tekli ise “Teori ile uygulamanın bir arada bulunması gerekiyor. Mesleki okullarımıza baktığımızda atölyelerin zayıf gördük. Sayın Valimizden ara eleman yetiştirme konusunda talepte bulunduk. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzle beraber bu konuda çalışmaya başladık. En önemli katkı çocuklarımızın fabrikaya sokulmasıydı. Gerçek çalışana ancak bu şekilde kavuşabilirdik.”diye konuştu.

Konuşmaların ardından Vali Hasan Basri Güzeloğlu, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül ve MTSOBYönetim Kurulu Başkanı Sabri Tekli arasında devir teslim protokolü imzalandı. 

Ahmet Metin Türkoğlu

turkogluvatan.com 

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..