Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '12

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Mufin kalibinda cevizli tel kadayif

Mufin kalibinda cevizli tel kadayif
 

Sadece kalip farkli


Bizim ailede ilk mufin yapan benim. Ama mufin kalibinda kadayif tatlisi pisirmek bizimkilerin fikriydi. Bu yilbasi ben de onlara hazirladim. Bu arada tüm milliyet blog camiasina saglik ve huzur dolu mutlu yillar dilerim.

malzeme: 500 g kadayif,150 g tereyagi, 3 su bardagi seker, yarim limonun suyu ve kabugu, 1 kase kiyilmis ceviz ici

Kadayifi bildigimiz üzere tel tel ayirip yumusamis tereyagini yedirin. Benim ölcüm fazla oldugu icin 2 adet mufin kalibi kullandim. Kaliplarin gözlerini yarisina kadar yaglanmis kadayifla doldurun, üzerine ince bir kat kiyilmis ceviz ici serip üzerini kalibin üst hizasinda yine kadayifla doldurun. Önceden 200 derecede isitilmis firinda alti üstü güzelce kizarana kadar pisirin. Tatli piserken bu arada ocaga 3 su bardagi su ve 4 su bardagi sekeri koyun. Yarim limonun suyu ve kabugunu ekleyin. 10 dakika civarinda haslayip ocaktan alin. Firindan cikan tatlinin üzerine serbeti kasik kasik pay edin. Serbetini cekmesi ve sogumasi icin dinlendirin.

Afiyet olsun.

 Bu ve diger tariflerim ayni zamanda burada:

www.hafifmutfak.blogspot.com

 

 

 

 
Toplam blog
: 26
: 877
Kayıt tarihi
: 04.11.10
 
 

Berlin'de yaşıyorum, evliyim ve dört cocuk annesiyim. Yemek kitabi ve blog yazariyim. Bloglar..