Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mürdüm eriği nasıl kurutulur

Mürdüm eriği nasıl kurutulur
 

Sıcak ve kuru havalarda mürdüm eriğini kurutursanız kış mevsiminde yemesi çok iyi oluyor aynı zamanda hoşafını da yapabilirsiniz. Arasına biraz da elma serpiştirirseniz beraber kururlar.

Bahçede veya evinizde kurutabilirsiniz, gece olunca nemli havada asla bahçede veya evin içinde cam kenarında bırakmayın yoksa küflenir. Hava çok nemli ise tepsiyi çalışan bir vantilatörün önüne koyabilirsiniz.

Malzemeler:

Mürdüm eriği ve 4 tane elma

Kaya tuzu veya deniz tuzu

Metal tepsiler veya sofra bezi

Yapılışı:

Mürdüm erikleri ve elmalar iyice yıkanarak, çekirdekleri çıkarılır. Mürdüm eriklerini ikiye veya dörde bölün, elmaları çabuk kurusun diye minik küpler halinde kesin.

Karıncalar üşüşmesin diye metal tepsiye veya sofra bezine tuz serpin üzerine kuruladığınız meyveleri koyun ve meyveleri kurumaya bırakın.

Hava sıcaklığına göre kuruması 1 hafta ile 10 gün arasında değişir.

Kuruyan erikleri ve elmaları buzdolabı poşetine koyarak buzdolabında muhafaza edebilirsiniz veya plastik bir kavanozun içine iri tuz serperek kuruyan meyveleri koyarız ve serin, ışık görmeyen bir yerde muhafaza ederiz.

Unutmayın ki kurutulmuş mürdüm eriğinin faydaları saymakla bitmez, mümkünse evinizde yapmaya çalışın.

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..