Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '12

 
Kategori
TV Programları
 

Musiki dile geldi

Musiki dile geldi
 

METİN AKPINAR


Klasik türk müziğini çok severim. Akşamları televizyonda izleyecek hiç bir şey bulamazsam hemen TRT Nağme radyo kanalını açarım.
Radyo dinlemekten sıkıldığım zamanlarda Trt müzik kanalına dönerim, arada sırada güzel programlar olur, izlerim.
Geçtiğimiz günlerde bir program vardı, izleyeyim dedim,
ama bin kere pişman oldum, bin kere...
Hemen kapattım, ve çok sinirlendim. Bunu bize yapmaya hakları yok dedim kendi kendime. Programı sunan,
sunucu değil, Türk sanat müziği şarkısı söylüyor, ama o konuda da çok yetersiz,
konuk çağırmış, konukları da çok başarısız. Ben uzman değilim, ama iyi bir dinleyiciyim ve
az çok anlarım bir şarkının düzgün söylenip söylenmediğini.
Acemi sanatçısı da, usta bildiğimiz sanatçısı da bozuk söylediler, detone oldular...

yani anlatılmaz bir başarısızlık örneğiydi hepsi de. Düşündüm, bu kadar usta sanatçı,
sunucu varken , niye bu insanlara program yaptırırlar diye.
Fazla düşünmeye gerek yok, hep bildiğimiz klasik tavır; "benden olsun, benim arkadaşım
, dostum..herneyse (!) o olsun, ama kötü olmuş, başarısız olmuş, önemli değil".
Öfkeyle bu kanalı bir daha izlememeye karar vermiştim ki, perşembe gecesi, aksi gibi geç bir saatte,
(zaten bilirsiniz en güzel programlar geç saatte yayınlanır nedense.
Sanırım biz gün geçtikçe azınlıkta kalıyoruz,
çünkü bizim sevdiğimiz programları, izlediğimiz haberleri artık ya çok geç saatte veriyorlar,
ya da çok küçük kanallar veriyor) bir de baktım ki Metin Akpınar!
Kaldım orada , o güzel Türkçesiyle, o güzel sesiyle, o vakur, o beyefendi duruşuyla bir program sunuyor ki,
tam benlik dedirten cinsinden. Nasıl yakışmış programa, nasıl cuk oturmuş anlatamam.
Konuklarının ikisi de birbirinden değerli, usta, mütevazı, yani tam anlamıyla gerçek sanatçı.
Seçilen şarkılar birbirinden güzel, uzun zamandır dinlemediğimiz, özlediğimiz TSM'nin en özel örnekleri.
Aralara eski filmlerinden parçalar koymuşlar, hatta kendisinin şarkı söylediği bölümler.
Bir şarkıya başlamadan, o şarkının güftekârı, ya da bestekârı ile ilgili bilgiler verdi.
Hoş, dozunda esprilerle öyle güzel bir program yapılmıştı ki,
tam dört dörtlükdü, kusursuzdu.
Böyle olmalı işte, biz bunu hakediyoruz, layığız. Tüm program yapımcıları,
özellikle devletin kanalında, bizden toplanan paralarla yaşayan bir kanalda kaliteli işler yapmaya mecburlar.
Bence sayın Metin Akpınar'ın, "MUSİKİ DİLE GELDİ" programı, örnek alınması gereken
ve hiç bitmememsi gereken bir program.
Kendisine sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum.

 
Toplam blog
: 98
: 742
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

Okuyan, gözlemleyen, yorumlayan, öğrenmeye ve öğrendiklerini uygulamaya çalışan; doğayı, insanları, ..