Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '11

 
Kategori
Siyaset
 

Mustafa Balbay'ın tahliye gerekçesi mi 163 askeri tutuklattı?

Mustafa Balbay'ın tahliye gerekçesi mi 163 askeri tutuklattı?
 

Aksiyon Dergisi'nin Ağustos 2008 sayısında Balbay'ın 12 Eylül öncesi dava arkadaşı, yoldaşı olan Avukat Dr Bülent Tokuçoğlu ile yapılan bir röportaj yayımlanmıştı... 

İşte bu röportajdaki Bülent Tokuçoğlu'nun anlattıkları: 

"TKP ekseninde İlerici Gençler Derneği (İGD) denilen bir örgüt vardı. İzmir'de Balbay ile birlikte çalışıyorduk. TKP'ye gizli üye olmuştuk. Hücre tipi bir örgütlenme yöntemimiz vardı. Her hücre üçer kişiden oluşurdu. Birbirimizi kod adlarımızla tanırdık. Gençlik Örgütlenmesi Hücresi'nde: ben, Balbay ve Mustafa Atılgan isminde bir arkadaşımız vardı. Balbay Basın Yayın Yüksek Okulu'nda okuyordu.Başarılı bir öğrenciydi. Okulu birincilikle bitirmişti. Milliyet gazetesinde çalışıyordu. Mart 1982'de bizim fraksiyonumuza yönelik operasyon oldu. 32 gün İzmir Emniyet Müdürlüğü'nün siyasi olaylara bakan birinci şübesindeydik. İşkence ve kötü muameleyle karşılaştık. 

Günler süren işkenceye rağmen arkadaşlarımı koruma adına ben konuşmadım. Bir gün sevgili muhabir arkadaşımızı getirdiler. "Seni yüzleştireceğiz" dediler. "Kabul etmiyorum" dedim. Sorgu odasına alındım. Balbay'a sordular: "Anlat bakalım, Bülent Tokuçoğlu nasıl bir adam". Balbay örgüt kod adımı söyledi. "Sağ yanağında yara izi var" diye tarif etti. Arkasından nerede, nasıl örgütlenme yaptığımızı, benim ona örgüt sorumlusu olarak yayınları verdiğimi söyledi. 

Ben yaşımın küçük olduğunu, onun sorumlusu olamayacağımı söyledim. "Ben o zaman partinin yayınlarını taşıyan elemanıyım, yayınları getirip, götürüyordum" diyecek oldum. Balbay "Hayır, Bülent Tokuçoğlu, şu kod isimle benim sorumlumdu." dedi. Bu ifade daha fazla ceza almama sebep olacak cinstendi. Kendi ihbarcı konumunu güçlendirmek için altını çizerek, örgütlenme sorumlusu olarak görevimi detayıyla anlatıyordu..." 

Sonunda ne mi olmuş diyorsunuz... 

Balbay İzmir Emniyet Müdürlüğü'den elini kolunu sallayarak çıkarken, Bülent Tokuçoğlu ve Balbay'ın ispiyonladığı diğer arkadaşları yıllarca süren bir zulüm ve işkenceye maruz kalmışlar! 

*** 

Balbay Ergenekon davası sanığı olarak uzun bir süreden beri tutuklu bulunuyor. 

Aynı davada kendi konumunda bulunan daha pek çok tutuklu sanık bulunmaktadır. 

Bütün tutuklu sanıklar tutuksuz yargılanmak için her duruşmada tahliyelerini istiyorlar... 

Ama Balbay tahliyesini bir başka türlü istiyor... 

O diyor ki: "Dava madem ki bir darbe davası o halde davanın da esas aktörleri askerler olmalıdır. Neden esas jönler dışardayken, davanın bir figüranı olarak ben içerdeyim?" 

Çok mantıklı ve de mahkemenin adaletini zan altına bırakacak bir savunma. 

Öyle ya, esas sorumluları içeri almaya gücünüz yetmiyorsa beni dışarı çıkartın o zaman, demek istiyordu Balbay. 

Balbay'ın hesaba katmadığı bir olay meydana geldi. Gölcük'te bir askeri binada zemin altındaki zuladan çuvallarla belgeler ortaya çıkarıldı. Bu belgelere dayanarak toprak altında yeni cephaneler de bulundu. 

İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülmekte olan Balyoz davası duruşmasında savcı yeni belgelere dayanarak askeri şahıslar hakkında tutuklama talebinde bulundu. Mahkeme heyeti de, aralarında müvazzaf subay ve emekli komutanlar bulunan 163 askerin tutuklanmasına karar verdi. 

Yani mahkeme Balbay'ın dışarı çıkmasına değil, askerlerin içeri alınmasına karar verdi. 

Her ne kadar Balbay Ergenekon davasının tutuklu sanığı olsa da Balyoz davası da bir darbe teşebbüsü davasıdır. Bu nedenle iki dava birbiriyle ilintilidir. 

Tutuklama kararında Balbay'ın savunmasının ne kadar etkili olduğunu bilemiyoruz. 

Ama Balbay'ın ortaya attığı çelişkiyi diğer tutuklu sanıklar görmüyorlar mıydı? 

Neden onlar susarken Balbay konuşuyordu? 

Balbay'ın savunmasından, beni dışarı çıkarmıyorsanız o zaman onları da içeri alın anlamı çıkmıyor muydu? 

Bu da bir nevi ispiyon değil miydi? 

Tokuçoğlu, 2008'deki röportajının devamında, Balbay yüzünden gördüğü işkencelerin, çektiği çilelerin bir karşılığı olarak, Balbay'ın tutuklanması için dua ettiğini söylüyordu... 

Tokuçoğlu'nun duasının fazlasıyla kabul edildiğini görüyoruz... 

Tabii ki hiç kimsenin özgürlüğünün kısıtlanmasından mutlu olmamız düşünülemez. Ama, eğer varsa, 73 milyonun özgürlüğüne kumpas kuranların da cezasız kalmamaları gerekir. 

 
Toplam blog
: 337
: 4184
Kayıt tarihi
: 03.08.07
 
 

Hukukçuyum... Hukukun üstünlüğünün ve hukukçunun saygınlığının ülkemde gelişmesini ve kalıcı olma..