Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '13

 
Kategori
Perakende / Toptan
 

Müşteri için karar vermek demek kaybetmek demektir !

Müşteri için karar vermek demek kaybetmek demektir !
 

- Hoşgeldiniz ?

- Nasıl yardımcı olabilirim? ile başlar ya da biter bütün diyaloglar...

Karar verme süreçlerinin tamamında başarılı bir satış için temel etken satın alma kararının müşterinin kendisi tarafından verilmiş olmasını sağlamaktır. Bunu ben aldım düşüncesinin temel besleyicisi olan egonun temelinde yatar. Peki her zaman ben aldım düşüncesi satıcıyı kurtarır mı?

Genel de başta sorulan iki sorunun ardından diyalogların %80'lik bir bölümü başlamadan bitmektedir. Peki bitmemesini sağlayan ekipler nasıl devam ediyor?

Çok basit sadece günlük hayatlarının seyrinde arkadaşları ile girdikleri diyalogların benzerini kurguluyorlar. Sorularının temelinde sorunun içeriğinden çok karşı tarafta uyandırdığı önem duygusu yer alıyor. Örnek vermek gerekirse,

- Çantanızı yeni mi aldınız? Çok güze bir rengi var.

- Üzerinde bir takımın forması var ise; bugün bizim için iyi bir maç olacağına inanıyorum?

Ve benzeri bir çok kalıp oluşturulabilir. Bu diyalogları her zaman kullanıyoruz ama nerde, kendimizi rahat ve güvende hissettiğimiz bizim için doğal olan yerlerde...

Temeli bu kadar basit olan bir işi zorlaştırmak yine bizler tarafından gerçekleştirilir. Bir satıcı sadece teknik bilgi vermelidir. Karar vermek müşteriye aittir.

İyi haftalar.

  

 
Toplam blog
: 13
: 357
Kayıt tarihi
: 01.04.08
 
 

Teknoji ürünleri perakendeciliğinde yönetici olarak görev yapıyorum. ..