Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '11

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
 

Mutfaktan çıkan sebze ve meyve atıklarından sıvı gübre oluşturmak.

Mutfaktan çıkan sebze ve meyve atıklarından sıvı gübre oluşturmak.
 

Sıvı gübrenin oluşumunun sağlandığı fermantasyon kabı.


Sebze ve meyve artıklarından sıvı gübre oluşturmak.

Uygulamalarda kulanacağımız kabın (hava geçirmez contalı olmalı) kapaklı ve musluklu olmalı, büyüklüğü isteğe bağlı büyüklükte olabilir mutfak artıklarımızı küçülterek fermantasyon işlemini hızlandırmak için evdeki eski parçalayıcı robot veya kolu kıyma makinası olabilir, bu makina bir yere monte edilmeli artıklar öğütülüp torbaya konacak torba kabın içine yerleştirilerek fermantasyon için mikro biyal gübre ile mayalanacak.
Gübreler hakkında geniş malumat edinip bulunduğunuz yere göre temin edilebilir.

Ben geliboluda ne şekilde yaptığımı aşağıdaki satırlarda belirtim.

Topladığım mutfak atıklarını küçültmek maksadıyla kollu kıyma makinasıdan geçiriyorm küçültüğüm bu organik bileşikli mutfak , atıklarını 20 lt.lik kapaklı bir bidona koyuyorum içine kuyu suyu ile dolduruyorum. Daha önce mayalamak için kendi bilgi birikimlerime göre oluşturduğum fermantasyon preparatında katıyorum, işlem bu kadar, fermantasyon işlemi 10-15 gün de tamamlanıyor ben bazen daha erkende içinde köpüklenme gördüğümde bu sıvı gübreyi kullanmaya başlıyorum.

Fermantasyon preparatının hazırlanmasınıda anlatayımda konuyu bağlayayım, melas veya pekmezi ekşimiş yoğurt suyu veya hamur mayası ilevesiyle kapın kapağını kapatıp loş ılık bir ortamda preparatımı olgunlaşmaya bırakıyorum oluşum tamamlanınca buzdolabının alt gözlerinde saklıyorum ihtiyacımı olunca buradan alarak kullanmaktayım geri kalını bitene kadar dolapta saklıyorum.

Açıkladığım bilgiler tarafımdan organik bileşikli atıkların bertarafını sağlarken doğal yolla bitki besini sağlamaktayım. Bu araştımalarımın sonuçlarıdır. Çalışmalarımı hız kesmeden sürdürüyorum, şimdi sırada oluşturduğum sıvı gübreleri yapraktan uygulanabilir forma sokmak. 

 
Toplam blog
: 29
: 1056
Kayıt tarihi
: 14.01.11
 
 

Elektronik teknisyeni olarak emekliyim, 1997 Ağustos'u itibariyle toprakla ilgili hobi çalışmalar..