Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '20

 
Kategori
Kitap
 

MUTLAKA OKUNMALI!

Mutlaka okunmalı denilen yazarlar vardır ya hani tam da öyle bir yazar. Elbette yazar hikâye anlatmıyor, roman da değil yazdığı. Yazdıkları tarihsel olarak Türkiye ve çevresinde yaşananlar, yaklaşan tehlikeler, içinde bulunduğumuz gerçeklikler konusunda bizi bilgilendiriyor.

Bu yazarın adı Sait Yılmaz. İlk kez “Küresel Sermaye ve Türkiye” adlı kitabını alarak tanıştım eserleriyle. Kendini tanımam bilmem. Bu kitabı okuyunca insan eyvah diyor. Arka planı dolduran tek şeyin önde konuşulan onca şeylerin anlamsız tiyatro sahnelerinden başka bir şey olmadığını gerçeğin aslında para, menfaat, güç birliği olduğunu anlıyor.

Daha sonra sırasıyla "Türk İngiliz İstihbarat Savaşları", "ABD İstihbaratı 1947-2013", "Türkiye’deki Amerika", "Akıllı Güç", "Uzay Güvenliği" gibi kitaplarını okudum. Tabi baskısı tükenenler var ve daha birçok kitabı olmasına rağmen ne yazık ki piyasada bulunamıyor. Bu kitaplar bana ne öğretti? Yaşadığımız dünyada hiçbir şeyin tesadüfen olmadığını biliyordum da etkin güçlerin iğneden ipliğe her şeyi bu denli kontrol etmek için verdikleri amansız savaşı bilmiyordum doğrusu.

Bir ülke düşünün dünyadaki tüm en zeki öğrencileri açtığı okullarda gerekirse yerinde gerekirse ülkesinde eğitiyor. Bu nasıl bir güçtür? Fikir, ufuk ayrıca yükselme imkânı verdiği insanlar denetim mekanizmasının son derece katı olduğu bir düzende ne yaparlar?  Elbette bunları tahmin etmek için fazlaca zeki olmaya gerek yok.

 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..