Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '10

 
Kategori
Felsefe
 

Mutluluk Ticareti

Mutluluk Ticareti
 

Kabul olsun istersen, Çocuk saflığında olsun duaların ki amin diyenlerin bulunsun....


Tezgâh açtım insanlık pazarında
Mutluluk satıyorum alana,
Herkes ihtiyacı olanı alır...
Mutluluk satıyorum alana,
Herkes kendinde olanın fazlasını satar.... dedi..

Göz attım ortalığa,
Ne çok alıcı, ne çok satıcı varmış meğerse,
Öyle kalabalık ki meydan, her kes boş boş dolaşmakta
Ne alan var ne satan...
Belli ki bedeli yüksek diye düşündüm
İşler nasıl dedim, "Kesat" dedi…
Enflasyon varmış, millet ancak acillerini alıyormuş
Mutluluk ise ne acilmiş ne de meraklısı varmış..
Bakıcısı çokmuş da… ne olduğunu bilen yokmuş..

Göster dedim, satıcıya... sattığın mutluluğu göreyim,
Gerekirse bana uyar mı diye bir deneyeyim...
Tereddüt etti kaldı.. baktı şaşkınlıkla…
Belli ki acemisin dedi.. ben sadece satarım...
Nasıl kullanılacağını bilmem..
Üstelik kullanma talimatı da vermem....

Aldırmadım, deneyebilir miyim diye ısrar ettim.
Merakla sordum kullanım süresini,
Garantisi var mı dedim.

Denemeye gerek yok, herkese uyar dedi...
Kullanım süresi de sonsuzmuş,
Garantisiyse ömür boyuymuş…
Tam ver alayım diyecekti ki, tereddüt etti...
Kullanım koşulları var, hem de uyulması zorunlu
Ancak o zaman geçerli olur ömür boyu garantisi dedi…

Uyarım dedim… bedeli nedir diye sordum…
Peşin almıyoruz, nakit de geçmiyor dedi…
Meğerse kullandıkça ödeyecekmişim, ödeyebilirsem...
Ohh tam bana göre diyecektim ki, ancak dedi…
İlk yanlış kullanımında hem bozulur,
Hem kalanı da peşin tahsil ederiz dedi.

Tamam dedim öderim.. çok da çabalarım…
Çabalamanı takdir ederim ama dedi…
Meğerse, bu işte para geçmezmiş..
Ya, nasıl tahsil edersiniz dedim…
Ömür boyu mutsuz olarak ödersin bedelini dedi..
Ya, bu arada, aldığım ne olacak dedim..
Başına bela olacak dedi...

En iyisi bir ehline danışayım
Bakalım ne diyecek Usta bu ince mevzuda..

"Ovada her kızıl lalenin teni
Bir padişahın kanıyla beslendi.
Yerden biten şu mor menekşe yok mu?
Bir güzelin yanağındaki bendi..."


Yaww yapma Usta, çok şey mi istedik, mutluluk demekle
Ne Laleye renk yapmadığın kaldı kanımdan
Ne de menekşeye renk vermediğim kaldı ben’imden…

Ne o beğenmedin mi? ….
Sen kendini bulunmaz Hint kumaşı sanarsın öyle mi?
Sonra kaldırıma döşenmek de var, ona göre...
Bak sana bir şey daha diyeyim

"Niceleri geldi, neler istediler,
Sonunda dünyayı bırakıp gittiler...
Sen hiç gitmeyecek gibisin, değil mi?
O gidenler de hep senin gibiydiler."


Kimi der “ben damlayım, ama okyanusta bir damlayım”
Kimi der “ben bir tane doğururum, ama aslan doğururum”
Kimi der “ben de taşım.. ama büyük dağın taşıyım”
Kimi de der “ben, mutluyum... ama farkında olurum”

Mutluluk aynasına bak ki, mutlu göresin kendini
Baktığın dev aynasıysa,
Gördüğünün bedeli mutsuzluk olacaktır besbelli…
Neye bakarsan, onda görürsün kendini
Nasıl bakarsan, öyle görürsün alemi...

Haydi kolay gelsin... ya alıcısın bu pazarda ya da satıcı..

Ama sakın unutma... mutluluğa götüren yol yoktur
Mutluluk, bu yolda yaşadıklarından ibarettir.
Farkında ol ve kıymetini bil..

 
Toplam blog
: 193
: 1045
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

Bilecik doğumluyum. Emekli Eğitimciyim. Ankara'da ve yazları Kuşadası'nda yaşıyorum Günlük uğraşl..