Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mutluluk

Mutluluk
 

Mutluluk Nedir? Yeni yıla yeni dileklerle girdik hep birlikte. Sağlıktan sonraki temennimiz MUTLULUK oldu pek çoğumuzun dilinde. Bu 'küçük' kelimenin 'büyük' içeriği vardı. Herkes istiyor, temenni ediyor ama pek çok kişi ulaşamıyordu.

'Mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin?' diye sormuştu Nazım Hikmet Abidin Dino'ya. Mutluluğun resmini yapabilen oldu mu bilmiyorum ama mutluluğun açıklamasını yapan çok güzel bir yazı ile karşılaştım dün. 20 yıllık dostum, canım arkadaşım, kızımın teyzesi, kız kardeşimin kaleminden. İzninizle bu ayki köşemi, Tolunay Fatih'in kelimelerine ayırıyorum. Yazıyı okuduğunuzda bana hak vereceğinizi bilerek. Noktasına, virgülüne dokunmadan!

MUTLULUK BU YAZIDA

Eskilerde herkesin sevdiği bir parça vardır..."Şu dünyadaki en mutlu kişi mutluluk verendir."
Peki, kaçımız şu dünyadaki en mutlu kişiyiz?
Bir diğer sorum kaçımız küçücük şeylerden bile mutlu olabiliyoruz...
Sizlerle biraz kendi hayatımdan örnekler paylaşmak istiyorum...
Mesela kuşlarım... Akşamları eve geldiğimde kuşlarımı yuvalarından çıkarıp evin içinde özgür bırakmak ve rahat uçmalarını sağlamak onları o kadar mutlu ediyor ki, farklı şekilde vıcırtılarını dinlemek, adını koyamadığım şekilde dans etmeleri. İnanılmaz mutlu ediyor beni.
Mesela baboşum... Baboşum tatlıyı çok sever. Ona tatlı getirdiğim akşamlarda ayrı keyiflidir. Ehhh ne de olsa kızının tatlısıdır o. :)
Mesela annoşum... Onlarda yemek sonrası kızının bulaşık yıkaması ayrı hoşuna gider... Bulaşık makinesinin bir de markası ve modeli vardır... Toli bulaşık makinesi ve 76 model... Takılmadan edemez :)
Gelelim kardeşime... Ablasının evinde beraberce film izleyip bira içmeyi sever... Film 1, 5 saat sürse de filmi durdurup film kritiği yapmaktan 3, 5 saatte anca bitiririz filmi :)sanki yönetmeni ya da senaristi bizleriz... Ama keyiflidir de hani.
Bu liste komşularım, dostlarım, arkadaşlarım... Şeklinde devam edip gidiyor.
Ama aslında baktığımız zaman muhteşem şeyler yapılmıyor. İnsanların nelerden mutlu olabileceğini keşfetmek ve uygulamak, hem onları hem de bizleri mutlu ediyor...
***
Kaçımız özel günler haricinde çiçekler alıyoruz ya da sürprizler yapıyoruz sevdiklerimize?
Annemler sonbaharda yayla evinden merkezdeki evimize döndüklerinde, mutlu oluyorum. Sadece h.sonları değil diğer günlerde de görebiliyorum onları. Hemen yaptırıyorum çiçekçime en güzel buketimi gidiyorum evlerine hoş geldinize. :) Örneklerim saymakla bitmez...
***
Mutluluk için;
Hayattan beklentilerimizin, kapasitemizden çok yüksekte olmaması, isteklerimizin sayısının fazla olmaması gerekiyor
. Hedefler tabi ki olacak hayatımızda ama çokta zorlamamak gerek. Mutluluğun parmaklarımızın arasından kayıp düşmemesi için.
Mutluluk için;
Takıntılı olmamak gerekiyor
. Şu niye böyle. Bu niye şöyle diye. Pire için yorgan yakılır mı verin kuru temizlemeciye. Her şeyin çaresi var ölüme çare yok arkadaşlar.
Mutluluk için;
Sorunlar üzerinde daire çizmeye gerek yok.
Çözümleri elbet var. Üretip, uygulamak gerekiyor. Biraz nefes alın, sakin düşünün. Ve gerekirse çevrenizden destek alın.
***
Mutluluk için öncelikle huzur gerekiyor.
Huzur zaten içimizde. Çıkartın pozitif enerjinizi. Gönderin çöp kutusuna negatiflerinizi...
Ruhunuzu hissedin, arada bir dinlendirin.
Sizi rahatlatacak ve huzuru hissettirecek aktiviteler yapın.
Benim her gece yatmadan önce kuşlarımı mıncıklayıp, öpüp koklamam gibi...
Sağlıcakla kalın.
Her şey mutluluk için...
Esin kaynağıma da teşekkürler...
( T. F. )
NOT: Bu yazı Halkın Sesi gazetesi, Ocak 2010 sayısında yayınlanmıştır.

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..