Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '12

 
Kategori
Edebiyat
 

Nail Çakırhan (Nail.V. )'dan bir Şiir

Nail Çakırhan (Nail.V. )'dan bir Şiir
 

Afrodisyas Sanat Dergisi s. 35, Eylül -Ekim 2012.


Bana her hafta postadan sanat, kültür dergileri, sanat sayfasını yöneten yerel ve ulusal gazeteler, değişik kitaplar geliyor. Zamanımın çoğunu bunları okumakla geçiriyor ve okudukça da bunlardan keyif alıyorum. Öncelikle bu dergileri, gazeteleri binbir zorlukla  çıkaranlara ve de bizlere ulaştıranlara teşekkür etmek istiyorum. Bunu yalnız bir teşekkürle bırakmıyor, yeri gelince katkıda da bulunuyorum. Çünkü değirmen bol suyla dönüyor. Bunları yaşatmak  gerekir. 

Örneğin bana son iki ayda gelen sadece dergilerin adlarını veriyorum: Türk Dili, Çağdaş Türk Dili, Çağrı, Erciyes, Ekin, Alkış, Beşparmak, Dize Sanat, Sarızeybek, Bizim Ece, Tay, Şehir, Aydın Efesi, Maki, Afgrodisyas Sanat, Güncel  Sanat, Kültür Ajans, Akköy, Kumru, Yeni Turunçlar, Yeniden Diriliş ve Akpınar gibi dergiler geliyor. Bu dergilerin değişik sayfalarında tanıdığımız ünlü ve ünsüz yazar  ve şairlerın ürünleri yer aliyor.

Hepsinin bir tek amacı vardır: Türk diline ve Türk kültürüne hizmet emektir. Hepsinde güzel ve nitelikli yazılar, makaleler, öyküler, araştırmalar, folklorik incelemeler ve araştırmalar,  denemeler yer alıyor... Bana gelen kitaplar, gazeteler ve bu sanat kültür dergilerinde şiirler de vardır. Kimi yazıları, öyküleri, denemeleri ve şiirleri sadece birkez okuyup geçersiniz, ama öyle yazı ve şiirler var ki sadece birkez değil belki birkaç kez okuyup geçersiniz. Hem de altını çize çize... Bir daha, bir daha okumak istersiniz. İşte benim bu ay içinde beğendiğim ve birkaç kez okuduğum ve hatta notlarım arasına aldığım bir şiir vardır ki okudukça bir acı kahve tadında tadına doyum olmaz... Tadı dimağında ve belleklerinde derin izler bırakıyor... Bu seçtiğim şiir Nail Çakırhan'ındır...

Ünlü mimar şair Nail Çakırhan- Nail. V. (  1910 - 11 Ekim 2008 ) tarihleri arasında yaşamış aynı zamanda bir mimar ve ünlü bir şairdir. Muğlalıdır.  Bu şairimizin AFRODİSYAS  SANAT dersinin yıl: 6, Sayı: 35, Eylül- Ekim 2012 tarihli derginin arka sayfasında ( s. 71 ) de yer alan  KADIN TELLAKİSİ  adını taşıyan çok anlamlı bir şiiri  yer alıyor.... Adı geçen bu şiiri birkaç kez doya doya içime sindire sindire okudum. Bu güzelim şiirini bu ayın şiiri olarak ben şahsen seçtim ve öylece ilan ediyorum. 

Şair mimar Nail Çakırhan'ı ( Nail.V. ) saygıyla ve rahmetle anıyor ve bu güzelim diye  nitelediğim ve beğendiğim  şiirini yani KADIN TELLAKİSİ adını taşıyan şiirini burada bu  Milliyet Blog köşemde sizlerle paylaşmak istiyorum.

KADIN   TELLAKİSİ

Kimi der ki kadın;

Uzun  kış gecelerinde,

Çekip bir döşek gibi

Yatmak  içindir.

***

Kimi  der ki kadın;

Yeşil bir harman yerinde,

Dokuz zilli bir köçek gibi

Oynatmak içindir.

***

Kimi der ki hamur  doğurur,

Kimi der ki, çocuk doğurur,

Her ağızdan bir söz:

Kimi der ki, ilk göz ağrım,

Kimi der ki, onunla dolu bağrım,

Kimi der ki, bunca yıldır yaşıyorum ayalimdir,

Kimi der ki, boynumda taşıyorum vebalimdir.

***

Ne bu,

Ne şu,

Ne öyle,

ne böyle,

Ne döşek,

ne köçek,

Ne ayal,

ne vebal...

O benim;

Kollarım, bacaklarım, dudaklarım,

ve  başımdır...

Yavrum, anam, öz kardeşim, karım,

Kavga yoldaşımdır.

 

Nail ÇAKIRHAN- Nail V.

Afrodisyas Sanat Dergisi

Sayı: 35, Eylül - Ekim 2012. Karacasu / AYDIN 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..