Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '09

 
Kategori
Yurtdışı Tatil
 

Napoli ben geldim!!!!

Napoli ben geldim!!!!
 

BÖYLE PATLAMIŞ VE 2000 YIL DOLMUŞ YAKIN ZAMANDA TEKRAR PATLAYACAĞINI SÖYLEDİ REHBERİMİZ :)))


Uyuyoruz fonda Pompeinin tarihi. Arada uyanıp bakıyorum ama uyku ağır bastırıyor çok yorgunum...

Ay sonundan yeni çıktık.Hepimizin üzerinden bir yük kalktı kendimi tüy kadar hafif ama bir o kadar yorgun hissediyorum.

Uyurken rüya görüyorum Roma sokaklarındayım yanlız kalmışım çok korkuyorum Allahım neredeyim ben cebimde haritada yok yol bilmem iz bilmem ne işim var benim burada ???

Korkuyorum, yanlızım ve herkes herşey yabancı ben değişikliği sevmiyorum galiba ?

Ağlıyorum birini görüyorum sokağın ucundan sanki hem Türkçe hemde italyanca konuşuyor galiba? Kimsin sen? Ben ki çok sıcakkanlıyımdır ona yaklaşmaktan korkuyorum. İtalyayı bize niye öyle anlattınız ya ben italyanları severdim :(

Neyse Uyandım yanımda canım zarifem otobüsteyiz derin bir oh çekiyorum şükür kaybolmamışım:)

Arada Rehberimizin izlememiz için koyduğu ama muhtemelen hiç kimsenin tek kelimesini hatırlamadığı pompei belgeseli var daha belgesel ama diğer canlandırma filmi açıkçası benim ilgimi çekti yada uykumu almıştım her kelimesini her ayrıntısını hatırlıyorum.

Romada insan kendini çok küçük hissediyor. Herşey çok büyük binalar, anıtlar heykeller. İlk defa yurt dışına çıkan biri olarak dil konusunda başarısızlığımızda hesaba katarsak benim için tam bir felaketti :))) ben italyanca bilmem onlar ingilizceyi iyi bilmiyorlar sadece karşılıklı gülüyoruz sokaklarda...

İkinci gün daha çok napoli sokaklarını gezme fırsatımız oldu. Ki ben napoliyi sevdim. Belki ülkeme benzediği için olsa gerek kendimi hiç Avrupa sokaklarındaymış gibi hissetmedim. Yine dil konusu sıkıntı ama satış elemanları euroya aldığı dandik kültablasını 5 euroya satarken allah için çok güleryüzlüler. Rehberimiz bize napoliyi öyle anlattı ki ben arabadan inerken çantamı alacaklar diye bekledim. Mafya, uyuşturucu herşey napolide maaşallah bir de camdan cama sarkıtılan çamaşırlar. Bi şey itiraf edeceğim ben geçmişteki hayatımda belkide napolide büyüdüm çünkü ortam bana hiç yabancı gelmedi bi ana istanbul u düşündüm istiklal caddesi aynısı napoli de de var.

Pompeideki evler beni çok etkiledi daha çok zaman geçirmek isterdim pompeide çünkü zamanın nasıl geçtiğini anlamadım. Birden bitiverdi turumuz. Hele 2000 yıllık genelev turu sandığımdan daha kısa sürdü ben daha şaaşalı bir şey bekliyordum halbuki:))) Herkes benim yurdum insanı gibi değil ki. Ha bu arada ilginç bir ayrıntı Pompeideki genelev ile kütüphane arasında bir geçit varmış. Yani neymiş;

ERKEKLER 2000 YIL ÖNCEDE DÜZENLERİNİ KURMUŞLAR.

Bu dönemde halı saha maçları var o dönemde Kütüphane şimdi allahaşkına kaçımızın eşi kütüphaneye gidiyorum dese inanırız :)))

Kadın üzerindeki baskı aynı hiç değişen bir şey yok kölelik düzeni kurulmuş ve bu kölelik düzeninde kadın köleler sahipleriyle birlikte olmak zorundalar...

İlk taksimetre ile tanıştık orada çok basit bir mekanizma ;

Belirli aralıklarla dizilmiş taşlar ve biri çakıl taşları ile dolu biride boş iki çanak . Her iki taşın arasında bir taş alınıp diğer boş çanağa atılıyor ve yolculuk sonunda taşlar sayılarak ücret ödeniyormuş.

Ne düşündüm biliyor musunuz benim aslında bir kaç günümü vermem lazım oralara yani eskinin sesini dinlemem lazım. Yani bana ne diyor eski kalıntılar ben sadece tek ses duydum orada;

-HADİ ARKADAŞLAR GEÇ KALIYORUZ!!!

Eh be rehberim bi huzur ver allahaşkına şurada bir pompei ruhu yaşayacağız:)

Benim gibi bu tür yerlerde zaman mefhumunu yitirenler için kültür gezileri hiç uygun değil ben kendi kendime sakin sakin dolaşacağım yanımda sevgilim kitaptan öğreneceğiz herşeyi o bana anlatacak ben dinleyeceğim. Sonra oturup tartışacağız. Sonra uzun uzun soluklanacağız pompei sokaklarında elele sohpet ede ede dolaşacağız şehri belkide pompei li olmak nasıl bir şey onun tartışmasını yapacağız.

Şahsen ben pompeide bir kadın olarak doğmak istemezdim. Nedenine gelince ben aldatılmaya dayanamam ya o adamı boğazlarım ya da kendimi öldürürüm.

Canım kedi değiliz ki biz çifleşmek için eş değiştirip duralım çoluğu çocuğu olan evli erkeklerin başka kadınlarla bir gecelikte olsa birlikte olduklarını bilmek benim canımı acıtıyor.

Açıkçası ben başlangıçta rehperimizin bize izlettiği filmden sonra eşi kölesiyle birlikte olan bir kadın vardı hep onu düşündüm acaba hangi evde yaşadı neler hissetti.

Aşkın ve zevkin peşine düşmüş bir halk pompei halkı e sonlarıda vahim bildiğiniz gibi yanardağ patlıyor ve hepsi ölüyorlar.Kimi gazdan zehirlenip kimi lavlar içinde yanarak.

Yani anlayacağınız hikayenin sonu pek iç açıcı değil:)))

Neymiş ;

ABARTMAMALIYMIŞ:)))

ALLAH TAŞ YAPARMIŞ:)))

O ÇARPARMIŞ Bİ DE YER ÇARPARMIŞ :)))

SEVGİYLE KALIN ...

H.A.

NOT:YAZMAYI O KADAR ÖZLEMİŞİM Kİ BENİ TEKRAR YAZMAYA TEŞVİK EDEN DOSTLARIMA TEŞEKKÜRÜ BİR BORÇ BİLİRİM .

 
Toplam blog
: 50
: 3085
Kayıt tarihi
: 31.10.06
 
 

Merhaba hayatta herkesin söyleyeceği birkaç cümlesi vardır, ben de ‘söyleyeceklerim var’ adlı bir kö..