Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '11

 
Kategori
Felsefe
 

Nasıl öleceğinizi hiç düşündünüz mü?

Nasıl öleceğinizi hiç düşündünüz mü?
 

gokyzdprmlr.wordpress.com


"Bu nasıl soru şimdi?"

"Bu soruyu sık sık kendime sorarım. Son günlerde yaşanan olaylar bana bu soruyu tekrar hatırlattı."

"Sen nasıl öleceğini biliyor musun?"

"Bilmiyorum, ama seçenekler çok fazla değil. Kalp krizi, kanser, trafik kazası, deprem, sel baskını, terör olayları. Ülkemizde insanların % 90 ı bu şekilde ölüyor.

"Bir tanıdığım vardı. Kanser olmaktan çok korkuyordu. Sonra ne oldu biliyor musun?"

"Ne oldu?"

"Adam kanserden öldü."

"Korkular insanı kendisine çeker. Ben bir dönem trafik kazasında hayatımı kaybedeceğimi düşünürdüm. Ama kişisel gelişim kitaplarını okuduktan sonra bu fikri kafamdan çıkardım."

"İyi yapmışsın ama ölüm fikrini kafandan çıkaramıyorsun anlaşılan."

"Ölümü ne zaman hatırlarız?"

"Bir yakınımız veya tanıdığımız birini kaybettiğimiz zaman. Cenazelerde hatırlarız."

"Ertesi gün ise her şeyi unutur, günlük sorunlarımızla boğuşmaya devam ederiz."

"Evet, doğru."

"Ölümün zamanı konusunda ne düşünüyorsun?"

"Bak sana bir şey anlatayım. Apartmandaki kapı komşumla bir sohbet sırasında bana "Ben 10 yıl sonra ölecek miyim?" diye sormuştu."

"Sonra ne oldu?"

"Adam 5 dakika sonra öldü"

"Nasıl oldu?"

"Yukarıdaki öldü kelimesinin üzerini tıklarsan öğrenirsin."

******

"Kendini sorgulamışsın"

"Evet, gerçekten çok etkilenmiş ve kendimi sorgulamıştım.O günkü düşüncelerim halen geçerli."

"15-16 yaşlarındayken evleneceğim kişinin nasıl biri olduğunu düşünürdüm."

"Hayalindeki kişi nasıldı?"

"Benden daha kısa boylu, uzun saçlı esmer, tabii ki şişman biri olmamalıydı, yüz hatlarını ise çizmemiştim. Ama güzel olmalıydı."

"Peki, hayalindeki kişiyi buldun mu?"

"Evlendiğim 26 yaşıma kadar kız arkadaşlarım oldu ama, hiçbiri hayalimdeki tipe uymadı."

"Peki eşin o tipe uygun mu?"

"Aslında uygun. Tek fark ise, esmer yerine kumral olması."

"Şimdi de kafanda ölümünü mü şekillendirmeye çalışıyorsun?"

"Bazen..... Acaba başka insanlar da düşünüyorlar mıdır?"

"Şu ana kadar son depremde 300 ün üzerinde vatandaşımız hayatını kaybetti. Peki 24 saat önce ölüm akıllarına geliyor muydu?"

"Büyük olasılıkla gelmiyordu."

"Ama Doğu'da görev yapan polis olsun, asker olsun, ölüm onların aklından çıkmıyordur."

"Ölüm korkusuyla yaşamak büyük fedakarlık."

"Teröristler o korkuyla yaşamıyorlar mıdır?"

"Hiç sanmıyorum. Onların düşünce yapıları çok değişiktir. Beyinleri yıkanmış, belki de uyuşturucu almış, zombi gibi insanlar olduklarını düşünüyorum."

"Zaman zaman ne düşünüyorum biliyor musun?"

"Ne?"

"1910 yılında Dünya nüfusu 1.750 milyar kişiymiş. Şu an 7 milyar civarında, 2050 yılında ise 12 milyar olacağı tahmin ediliyor"

"Buradan nereye varmak istiyorsun?"

"1910 yılındaki insanların şu anda birkaç istisna dışında hiçbiri yaşamıyor."

"2111 yılında ise şu anda yaşayan 7 milyar insanın hiçbiri yaşamıyor olacak."

"Sonuç?"

"Bu ölümlü dünyada neyin kavgasını yapıyoruz ki?"

"Haklısın. Bak başta "Nasıl öleceğinizi hiç düşündünüz mü?" sorusuyla ilgili sana bir gazete haberi okuyayım."

"Oku bakalım."

"Gazete haberi 10 Ekim 2011 tarihli. Haber şöyle: Şişli'de yolda yürürken kafasına bir binanın üst katından mermer düşen bir kişi hayatını kaybetti. Şahsın Muhteşem Yüzyıl adlı dizide figüran olarak oynadığı öğrenildi."

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..