Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '19

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Nasılsa Zengin Diye Pahalı Sat

Biliyoruz, zenginlerin kullandığı şeyler kaliteli vs. olduğu için pahalı ama öyle bir neden daha var ki dikkat etmiyoruz; dahası biz de öyle düşünüyoruz: “Nasılsa zengin, pahalı sat yüksek vergi al”

Bunu alt tabakadan birine sorsan doğrusunu yanlışını düşünmeden dar bir bakış açısıyla “İyi yapıyorlar” der. İşte Kerim Korkut farkı burada ortaya çıkıyor. Bana ne ya sen fakirsen, kim bilir hangi nedenle fakirsin; zengin parayı yoldan mı topluyor?

Zengin değilim hatta fakir sayılırım ama zengin düşmanı değilim; şuna bak “Benim yok onun niye var?” Zengin olmak suç sanki zengin olduğu için utanıyor adamlar ya, malında gözünüz var!

Bir de çalma çırpma iması, nereden biliyorsun; yakalanan hiçbir hırsız zengin değildi. Ha olur mu olur ama tamamını suçlamak…

Esnaf nasılsa zengin diye pahalı satar. Devlet nasılsa zengin diye fazla vergi alır. Sizin için mi kazanıyoruz? Trilyoner olsam çingene pazarlığı yapar 5 kuruş fazla vermem.

Hiç unutmuyorum Gaziosmanpaşa pazarında 2 lira olan armut Etiler pazarında 7 liraydı. Bu aşağılık bir düzen! Böyle şey olur mu ya! Fakirin parası yok alamıyor zenginin parası çok alıyor diye ona pahalı sat. Çok çalışıp kazandım diye her şeyin fiyatını iki katına mı ödeyeceğim? Ama zenginler kızmasınlar pek akıllı insanlar değiller. Zenginsin diye sana pahalı satamaz kardeşim yok öyle bir şey! 7 liraya armut aldım diye övünüyor ama 2 liralık armudu 7 liraya alıp kazıklandığını, enayi durumuna düştüğünü görmüyor!

Dünyanın bir numaralı zengini olsam bir malı fiyatının üzerinde bana feriştahı satamaz! Kıtmir(cimri) diyorlar, pazarlık yapıyor diyorlar, ne yapsın zengin diye kazıklansın mı? Kazıklanmak sadece para da değil saf yerine koyuluyorsun. Pazarlık eden pinti denilen zenginler var ya akıllı olan sadece onlar. Diğerleri işlerine gelmediği için öyle diyor.

Devlet de alışmış nerede zengin var tepesine biniyor. Fazla kazanandan fazla vergi… Allah Allah benimle beraber mi kazandın? Oranım; dilenciyle aynı olacak, o yok vermez, ben var veririm; o kadar!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..