Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '11

 
Kategori
Müzik
 

Nazan Öncel'den "Hayvan"

Nazan Öncel'den "Hayvan"
 

Türkiye'nin isyankar, kural tanımayan şarkıcısı Nazan Öncel geri döndü, bu albümünde de Yan Yana Fotoğraf Çektirelim ile girdiği çizgisini sürdürüyor ve daha yumuşak bir Nazan Öncel sunuyor bize. Göç, Demirden Leblebi gibi albümlerindeki tadı arayanlar biraz daha bekleyecekler.  

"Kapılarını aç kapatma / Bir kuş girerse odana / Kanadı kırık bırakma / Kurtar..." diye başlıyor Nazan Öncel albümüne. Hareketli, sözleriyle, müziğiyle, nereden bakarsanız bakın bir Nazan şarkısı işte. Ne kötü, ne iyi... Albüm için umut vermiyor belki, ama kendisini dinletiyor.  

"Benim bebek sevgilim / Dün gece çok ağladım / Gözyaşım yerde kaldı / Bak bana neler yaptın" diyen bir şarkıya giriyor sonra. Şarkının müziği, "çuvalladım ben" diyecek kadar tükenmiş sözleri çok güzel olsa da şarkı falsosuz olma şansını, böyle bir şarkının içinde bulunan "error veririm" dizesiyle kaybediyor maalesef.  

"Böyle konuşma, ağlatacaksın.." diyor Nazan ardından. Yine ne çok ağır, ne de hızlı bir tempoda, hüzünlü hüzünlü söylüyor şarkısını. Vazgeçmeye meyilli, "bana bu aşkı yaktıracaksın" diyecek kadar gözü dönmüş bir aşk yaşıyor bizimkisi bu kez ve son sözünü söylüyor sevgiliye; "ne zaman bensiz uyuyacaksın / o vakit beni anlayacaksın..."  

İlk kez oğlu Serkan Öncel'le yazdığı bir parçaya yer vermiş albümünde Nazan Öncel. Şarkının adı Bebişim. Nazan Öncel'in oğlu iyice büyüdü, söz de yazar oldu. Oğlunun hikayelerini biz "Hızlı Yaşarken" isimli şarkısında dinlemiştik daha önce. "Alt tarafı gezcez bir gece / Yarın kalkar gideriz işe" diyorlar anne-oğul, "hadi bebişim / kalk gidelim / ben üstümü değiştirdim..."  

Bu albüm besbelli hareketli şarkılarla geçecek. Yaz albümü olsun diye mi uğraşılmış bilmiyorum, ama Nazan Öncel'in o vurucu şarkılarına bu albümde bir ara veriyor. Her albümde mutlaka en az bir tane yer alan delip geçen şarkı bu albümde yok. Fakat Nazan Öncel'in "Sokak Kızı" kısmına sözlerle yaklaştığı yerler var, mesela sıradaki şarkı "Canım Bir Yanlış Yapmak İstiyor." Bu şarkıda Nazan Öncel, "çok mühim adammış banane / Ferrari'yi satmış kime ne / Satacağına verseymiş birine / İşine gelmedi desene / Kıvırıyor..." diyor.  

Ardından albümün en ağır tempolu şarkılarından "Beni Düşün" geliyor ki albümün en güzeli bence. "Beni düşün / iyi düşün / uzak değil / yakın düşün" diye sesleniyor Nazan Öncel, "neysem o / değişmedim..."  

Bırak Konuşsunlar isimli şahane Nazan Öncel şarkısına benzer bir şarkı geliyor sonra sözleri itibariyle, bu kez "konuşurlar, uğraşırlar / ama ayıramazlar" şeklinde güven veriyor sevgiliye, "zamansız bırak / yorumsuz bırak / beni bu koca şehirde sensiz bırakma..." 

Albüm çıkmadan hemen hemen iki ay önce radyolara verilmiş ve albümün genel çizgisinin oldukça dışında bir parçaya geçiyoruz sonra. Düzenleme olarak da, kullanılan enstrümanlar bakımından da albüm çizgisinden çok farklı bir noktada duruyor, hatta belki bir ölçüde Hatırına Sustum'dan kopup gelmiş gibi... "sen yaşayacaksın da ben ölecek miyim / de git lan..."  

Bu albümde daha çok tekerleme gibi sözleri yer alıyor Nazan Öncel'in, sıradaki şarkı da böyle bir şarkı, "bir gün beni anlarsın diyor annem / gözünün yaşı bundandır / bahanesi aşktandır diyor annem / bahanesi aşktandır..." Şarkının o hafif Anadolu rock tınıları taşıyan, hafif neşeli müziğine aldanmayın, Nazan Öncel mutsuz, "o kadar yalnızım ki o kadar mı olur / tutunduğum dallar bu kadar mı kurur" diyor.  

Albümün kapanıştan bir önceki parçası ise Demirden Leblebi'den çıkmış gelmiş gibi. Özlediğimiz, haykıran Nazan vokali var bu şarkıda, koşun dinleyin bence, biraz olsun hasretinizi giderin, "yalnız geldim, yalnız giderim / kuralcı olamam / duvarları yıktım / korkunun üstüne / üstüne yürüyorum..."  

Ve albüm Normal'in Janti versiyonuyla kapanıyor. İlk dinlediğinizde damakta hoş bir tat bırakıyor, fakat zamanla hislerim tam oturduğunda bu albümün Hatırına Sustum'dan daha iyi bir albüm olmadığına karar verdim. Nazan Öncel bir röportajında sıradaki albümün Göç gibi olacağını söylemiş. Ne diyelim, müzik çalarlarımızı hazırladık, gözlerimiz yollarda, sabırsızlıkla bekliyoruz. Aman çok geç kalmasın.  

 

 
Toplam blog
: 142
: 1092
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülteliyim. Seyahat benim için bir tutku, her fırsatta bir yerlere ka..