Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '09

 
Kategori
Haber
 

Nazım Hikmet'e Türk vatandaşlığı iade ediliyor

Nazım Hikmet'e Türk vatandaşlığı iade ediliyor
 

Milliyet.com'dan


Leman Sam’ın muhteşem yorumladığı bu şarkı geldi aklıma Milliyet. Com’daki haberi okuyunca.
Seni Dünya paylaşamıyor, şiirlerin bin dilde
Seni senden okumak var ya seninle aynı dilde
Mezarın orada olsa burada olsa ne olur
Tepende bir taş olsa çınar olsa ne olur

Kitapların özgür artık, müjdeler olsun Nazım
Sen yazmaya devam et, hasreti yazma Nazım
Varna önlerindeydin, Sen artık döndün Nazım
Karadeniz köpürdü, memlekettesin Nazım

Nazım Hikmet memleket, memleket Nazım Hikmet
Kafiye için yazmadım, hasret sana memleket
İşte Haber
Hükümet Sözcüsü, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, Nazım Hikmet’in Türk vatandaşlığından çıkarılmasına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı’nın ortadan kaldırılması için yeni bir Bakanlar Kurulu’nun imzaya açıldığını bildirdi.


Kısaca; bakanlar kurulu hazırlanan kararı imzalamış. Anlayacağınız Nazım Hikmet artık Türk vatandaşı olacak!!!

Kararı ailesinin nasıl karşıladığını bilmiyorum ama bu kadar büyük bir ayıbın ortadan kaldırılması için çooook ama çooook geç kalındı. Ayrıca mezarının Türkiye’ye getirilmesi konuşuluyormuş. Belki bir de çınar ağacı dikeriz başına. Nazım’ın vasiyetinde istediği gibi.

Ağlasam mı gülsem mi bilemedim…

58 yıl sonra!!!

Alpaslan Türkeş bile anlamıştı Nazım’ın vatan haini olmadığını. Bakanlar kurulu 58 yıl sonra anladı.

Ağlasam mı gülsem mi bilemedim… Memleketine hoşgeldin Nazım!

Kendi devlet adamını önce asıp sonra heykelini diken, meydanlara ismini veren Türkiye Cumhuriyeti belki bir gün Rusya’ya gidecek ve Nazım’ın mezarını talep edecek.

„ Sevgili Rusya; Vatan haini olduğu için yıllarca hapislerde çürüttükten sonra vatandaşlıktan çıkardığım Nazım Hikmet Ran isminde bir şairim sizin topraklarında yatıyormuş. Biz artık onun vatan haini olmadığına karar verdik. Bakın bakanlar kurulu kararı ile Türk vatandaşlığını iade ettik. Rica etsek bize Nazım’ın mezarını verir misiniz. Mezarına iyi bakacağımıza dair söz veriyoruz. Kendisini Anadolu’da bir köy mezarlığına gömeceğiz. Tepesine de bir çınar ekeceğiz..“

Ne dersiniz? Ruslar bu işe ne der sizce???

Bizim ozanımızı, hem de tam bir memleket sevdalısı olan büyük düşünürümüzü insafa gelip verirler mi bize?

Ben olsam vermem! Biz onun mezarını bile hak edemedik.

N.H.Ran’ın vasiyeti

Ölürsem o günden önce yani, öylece de gibi görünüyor;

Anadolu’da bir köy mezarlığına gömün beni;

vede uyarına gelirse;

tepemde bir de çınar olursa; taş maş da istemez hani..


Nazım Hikmet ile ilgili bloglarım
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=70244

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=69382

 
Toplam blog
: 121
: 1814
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..