Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

14 Kasım '08

 
Kategori
Yazılım
 

Ne dersen de

Ne dersen de
 

Sözler yetmedi,,,,


Merhabalar,
Bir arkadaşımın konuşurken bana söylediği bir sözden yola çıkarak bu yazımı yazmaya çalışacağım.
Bayan arkadaşımla birlikte bir giyim mağazasına girdik ve giysilere bakmaya başladık, bakınırken birden arkadaşım yanıma geldi ve bana aynen şöyle söyledi; 'Burası beni sarmadı'.
Anlam olarak giyim mağazasını beyenmediğini söyledi ama sözcük olarak 'Burası beni sarmadı' sözcüğünü kullandı.
Zaman zaman bende böyle sözcük ya da değimlerle birşeyleri anlatmaya çalışırım. En çok da ablam bu sözcükleri kullanır.
Şimdi size üşenmeden günümüzde konuşurken çok sık olarak kullandığımız sözcük yada deyimleri buldum, onları paylaşacağım.
1 - Kafana göre takıl
2 - Doktora başvur
3 - Danışma (olumsuz düşünün)
4 - Kafamı dinledim
5 - Sakata gelme
6 - Ateş düştüğü yeri yakar
7 - Eli kulağında
8 - Hadi gazla
9 - Bırak bu ayakları
10-Hem kel hem fodul
11-Kafayı kullan
12-Sana bi çakarım
13-Harbiden
14-Yırttık bu işten de
15-Ön ayak olmak(Arka ayak olmaz)
16-Beni sarmadı
17-Gaza gelme
18-Gözünde tütmek
19-Kim vurduya gitmek
20-Sırra kadem basmak
21-Etekleri zil çalmak
22-Takma kafana tokadan başka
23-Gözünden al
24-Yakayı ele verdi
25-Dalgaya düşmek
26-Beklemekten anam ağladı
27-Kitaba göz attı
28-Hastaneye baş vurdu
29-Yaka silktim
30-Allak bullak olmak
31-Kol kanat germek
32-Elde bir
33-Onu boşver o cepte
34-Bana mısın demiyor
35-Ok yaydan çıktı
36-Çaktırma
37-Sağlam ayakkabı değil
38-Yanına bırakma
39-Burun kıvırma
40-Dananın kuyruğu koptu
41-Yıllara meydan okumak
42-Gençlere taş çıkartmak
43-Lafını balla kestim
44-Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik
45-Ciğeri beş para etmez
46-Yüreğime su serptin
47-Alnını karışlamak
48-Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu
49-Kafasını kurcalamak
50-Değme dokunma yetim malı


Ben düşünerek ancak bu kadar bulabildim, siz de eminim yorumlarınızı yazarken ekleyince bir hayli fazla olacak bu sözcükler, doğrusunu kullanmak yerine neden bunları kullanıyoruz bilmiyorum ama böyle konuşursak bile birşeyleri anlatmaya çalışıyoruz.
Amaç sizleri biraz olsun gülümsetebilmekti, , , ,
Sonsuz ve sorunsuz günler herkese, , , ,
Sevgiler, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Alyoşa, , , , ,
 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...