Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '19

 
Kategori
Deneme
 

Ne Kadar Değişmiştir?

Ta dünyanın kuruluşunda şu bulunduğumuz yer nasıldı acaba?

İnsanlarda bu konuda pek merak yok. Şu oturduğum yere daha önce kimler oturdu kim bilir! Milyarlarca insan yaşayıp gitmiş bu dünyadan.

Yapılaşmayı kastetmiyorum, yapılaşma hayat değişmesi normal; toprak dağ taş.

Yaşadığım yerlerin bulabildiğim en eski resimlerine bakıyorum. Yapılaşma değişimleri ön plana çıkarak arazi değişimlerini etkiliyor farkı anlayamıyoruz.

Şu tepe örneğin, ne zamandan beri var? Başlangıçtandır herhalde, birisi alıp buraya koymadı ya.

Yine de her yerin ilk şekliyle aynı olduğunu düşünmüyorum. “Dağ taş Korkut ne olacak ki?”

Yel gelmiş sel gelmiş eşmişler kaya düşmüştür…”Nasılsa nasıl napacan?” Yok ya bende böyle sanki daüssıla gibi bir duygu var. Bizden önce yüzyıllardan beri yaşayanları merak ederim. Ve yaşayanlar ölmüş gitmiş, yaşadıkları yerler kalmış şahit olarak; onlar yoksa dokundukları taş toprak. Hala yaşadıklarını düşünebiliriz buralarda.

Bir yer belirledim ve o yeri araştırmaya karar verdim; Osmanlı, Bizans, Roma, Etiler… Var olan bilgilere kadar. Bilinen bir yer için bu kolay da…

Ve bizden önce yaşayanları düşündüğüm gibi bizden sonra yaşayanları da…

“Boş işler bunlar Korkut!” Bilmiyorum, belki de haklısın…

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..