Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '12

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
508
 

Ne mutlu Türk'üm diyene'nin açılımı ve Türkiyelilik...

Ne mutlu Türk'üm diyene'nin açılımı ve Türkiyelilik...
 

                    

"Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir."
– Mustafa Kemal ATATÜRK –

***

"Türk Devleti'ne vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk'tür."
– T.C. Anayasası Madde 66 –

***

Zamanı onda yitirdim ben

Yitik zamanlara onda eriştim

En soylu yoksulluğun toprak döşeli sarayında

Bir taç gibi kondu başıma Türkiyeliliğim.

(Bülent Ecevit- Pülümür'ün Yaşsız Kadını )

***

Ülkemizde bir kavram kargaşası yaşanıyor… Ne mutlu Türk olana ile Ne mutlu Türküm diyene arasındaki farkı kavrama noktasında sıkıntı çekiyoruz… Gerek Atatürk’ün sözü, gerek Anayasamızın 66. maddesinde tanımlanan vatandaşlık kavramı Türkiye Cumhuriyeti’ni vatan olarak kabul etmiş tüm insanları bir ad altında kucaklamaktadır… Ülkemizde çok sayıda etnik yapının olduğu biliniyor… Bu yapıların hepsi birer çiçektir ve bu çiçeklerden güzel bir buket oluşturmuştur… Bu buketin adı Türkiye Cumhuriyetidir… Her çiçeğin kendi özgün yapısını, rengini koruması, geliştirmesi kadar doğal bir şey olamaz… Renklerin cümbüşünden, kardeşliğinden, kokusundan çok güzel bir çiçek buketi ve birlikteliği oluşmuştur… Bu buketi laiklik güçlendirmiştir… Bu buketin adından gocunanlar ve bunu sorun edenler var… Bu buketten ayrılmak isteyen çiçekler, zengin bir buketin güzelliğinden olanaklarından, gücünden mahrum olacaklar ve solmaya yüz tutacaklardır...

Diğer tartışılan bir kavram da “Türkiyelilik” kavramıdır… Bu kavrama milliyetçiler tepki göstermektedirler… Buna örnek olarak da “Bir Alman, Almanyalıyım, bir Fransız, Fransalıyım demiyorsa, Bir Türkü’n de ben Türkiyeliyim demesinin doğru olmadığını belirtiyorlar… Oysa Biz, Fransalı vatandaşları Fransız olarak adlandırıyoruz ama onlar kendilerini Français yani Fransalı olarak adlandırıyorlar… İngilizler için de aynı şey söz konusudur. Bizim İngiliz alarak adlandırdığımız kavram gerçekte “Britisch” – Büyük Britanyadır ve İskoçya’yı ve Galler’i de içine alır… Diğer yandan bir Çin vatandaşı Çinliyim, Mısır vatandaşı Mısırlıyım, Cezayir vatandaşı Cezayirliyim, bir İran vatandaşı İranlıyım, bir Amerika vatandaşı Amerikalıyım diyebiliyor… Türkiyelilik kavramı, Bülent Ecevit’in şiirinde de yer aldığı gibi, Tansu Çiller ve Recep Tayyip Erdoğan gibi siyasetçiler tarafından da dillendirilmiştir…

Toplumlar değişiyor ve devamlı bir değişim yaşıyorlar…

Türkiyelilik, etnik kökenin ötesinde bir coğrafyanın bir vatanın adını çağrıştırmaktadır… Türkiyelilik aynı zamanda bir çiçek demetinin de adıdır… Türk ve Türkiyelilik kavramlarını birbirine zıt kavramlar gibi düşünmek pek doğru olmasa gerek… Türkiyelilik kavramı, ülkemizin tüm vatandaşlarını kucaklayan ve bir  şemsiye altında toplayan bir olgudur.. 

Toplumlar hızla bir değişim yaşıyorlar… Bizim de toplum olarak bazı gerçekleri görmemizin zamanıdır… Bir çiçek demeti içinde sevgiyle, dostlukla hep birlikte mutluluk içinde yaşamak istiyorsak, her çiçeğin kendisine özgü kokusuna, rengine saygı göstermeliyiz… Her çiçeğin beslenmeye, sulanmaya, kendini göstermeye hakkının olduğunu düşünelim… Kavramları dar bir alana hapsetmektense ortakça paylaşalım… Atatürk’ün; "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir."Tanımlamasını bu yönüyle çok anlamlı ve gerçekçi buluyorum…


 

 

     

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İyi de Hocam Cumhuriyeti Türk Halkı kurmadı ki; sizin de pek ala bildiğiniz gbi "Osmanlı zabitleri" kurdu. Var bir acayiplik yani. Öyle değil mi? Selamlar.

Ümit Culduz  
 06.11.2012 23:53
Cevap :
Merhaba,Türkiye halkı ile Türk halkı kavramları anlam bakımından farklılık gösteriyor...Zaten yazının özeti de bu farkı anlatmaya çalışıyor...Selamlar...  07.11.2012 0:08
 

İsteyen kendini Türk, Kürt, Ermeni, Rum vs. diye tanımlasın; sorun nerede? Türk Milleti dediğin zaman "kan bağı" ila Türk olan millet anlaşılır. Madem anayasa Türkiye Cumhuriyeti diyor da neden Türkiye Milleti (Türkiyeli) diyemiyor. O çiçek buketi iyi bir benzetmede; ben eğer bukette olmak istemiyorsam, ne olacak o zaman? Zorla güzellik olmaz, değil mi? Biz havanda hava dövmeye neden de bu kadar meraklıyız ki! Ben Almanya'da yaşayan bir Türküm ve alman vatandaşıyım; alman nüfus cüzdanımda milliyeti(nationalitaet) alman (deutsch) yazıyor. Ama bu da yanlış. Saygılarımla

ad yok 
 06.11.2012 22:20
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1372
Toplam yorum
: 1901
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1016
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster