Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '08

 
Kategori
Mizah
 

Ne olacak bu benzin fiyatları?

Ne olacak bu benzin fiyatları?
 

O kadar pahalılandı ki ben şahsen artık bisiklet mi alsam diye düşünmeye başladım. Aslında salaklık ben de, vardı sattım. İnsan düşünür “sen tut elinde, bak gün gelir benzin öyle bir çoşar ki yine dönersin bu iki tekere”...ama sattık işte.

Burada benzin galon ile satılıyor ya...1 galon benzin (1 galon= 3.78 litre) ne kadar oldu biliyor musunuz? Neredeyse 4 dolar. Yok çok pahalı hakikaten. Elektrikli araba mı alsam...acaba diyorum. Toyota’nın Prius modeli var hybrid...hem elektrik hem benzinli. Süper ekonomik. Ama söylediklerine göre 6 ay sırada bekliyorsunuz. Zaten o bekleme sırasında yine harcadığınız benzinin parasına denk gelecek o kaçınmak istediğiniz masraf. Aslinda baktım da fiyatı da fena sayılmaz 22bin dolardan başlıyor.

Benzin çok pahalı çok. Şaka yapmıyorum. Pahalı işte.

Ama bana sorarsanız normal hatta ucuz da. Biz bambaşka bir dünyadan gelmişiz, ultra bağışıklık kazanmışız bu zamlara o bakımdan. Yoksa bu abilerin tepkilerini anlayabiliyorum.

Buraya göre hesaplayınca 1 galon benzine Türkiye’de 9buçuk dolar filan ödeniyor. Böylesine geçim zorluğu ve ekonomik yıkıntıların olduğu ülkemizde herkes paşa paşa parasını ödüyor, lıkır lıkır benzini içiriyor arabasına. Burada ise 10 centlik bir zam bile herkesin tepesini attırmaya yetiyor.

Avrupada’da benzin burası kadar ucuz değil...ay pardon ne dedim ucuz dedim di mi? Ha yok yok pahalı burası evet...

Neyse demek istediğim şey; buralarda toplu taşıma büyük şehirler haricinde çok gelişmiş değil. Avrupada ve bizde olduğu gibi herşey dip dibe birbirinin hemen yanında üstünde de inşa edilmemiş. İnsanların ev iş arası mesafeleri öyle kısa da değil. Toplu taşıma her yere yayılacak gibi de değil. Dolayısı ile sızlanmakta haklılar.

Ama ben, dediğim gibi aşılanmışım bu duruma...durun litresini hesaplayalım...1.08 dolara geliyor. Bazen diyorum kendime “bak bu aslında sudan ucuz oğlum doldur depoyu...fulleeee!...” Bir de burada çoğu yer self service olduğu için pompacı da yok...kendiniz dolduruyorsunuz benzininizi. Bir de pompacı olan benzincileri seçerseniz o zaman daha da pahalı...

Neyse bu arada Prius Mrius alacağım yok...şimdilik iyi...böyle idare edebilirim. Masrafa gerek yok.


Not:
Baktım bu yazı mizahtan başka bir şeye girmez, o yüzden kategori mizah seçtim. Yoksa anlattıklarım gerçektir. Benzin bu kadar ucuz...aman pahalı...pahalı demek istedim.

 
Toplam blog
: 237
: 1302
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Biyolojinin son yıllarda, özellikle son 10 yılda içeriğinin yoğun bir şekilde moleküler düzeye inmes..