Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '10

 
Kategori
Eğitim
 

Ne Olacak Bu Memleketin Hali? (80-(12+3+8)=?)

Ne Olacak Bu Memleketin Hali? (80-(12+3+8)=?)
 

“Ne Olacak Bu Memleketin Hali?” Sorusu çok klasik sorudur. Yıllardır sorulagelen ama bir türlü net cevabı bulunamayan bir sorudur ki, final sınavlarında kazık soru kontenjanından sorulsa yeridir…

Zira bu sorunun net bir cevabının olmaması bir yana insanı gıcık edici bir yanı da vardır. Hem çaresizliğimizi ortaya koyar hem de boşboğazlığımızı. Ayrıca başka mesele bilmeyen ve konuşacak mevzu bulamayan; mevzu bulsa da konuşacak derecede alt yapısı bulunmayan güruhun nişanesidir ki aman aman…

Sorguyla sualle başladık yazıya. Oradan devam edelim isterim. Aslında soracak o kadar çok şey varken klişenin de klişesi bir soruyu yazı mevzuu yapacağımı düşünmediniz umarım.

Zira o soruyu yıllardır kimse çözememişken kalkıp ben çözecek değilim herhalde. Zaten çözsem de kimsenin umurunda olmaz. Kimseler bilmez ki çözüp çözmediğimi…

Suallerle devam edelim o zaman…

80-(12+3+8)=?

Bu sorunun cevabını biliyor musunuz?

Yav benim matematiğim o kadar iyi değildir, elimizde Coğrafya sorusu varsa ben onu alayım” demeyin. Çünkü burada istediğiniz sorudan başlama gibi bir lüksünüz yok.

Zor soru değil mi? Bilemediyseniz de hiç üzülmeyin. Eğer söylenilenler doğruysa bu soruyu üniversite sınavına giren 600 000 (altı yüz bin) öğrenci de çözememiş… Habertürk’ün yalancısıyım, inanmayan linkten kontrol eder.(Buradan)

Hayret edilecek bir durum mu? Beklenmedik bir şey mi? Böyle de olur mu?

Bana kalırsa son derece normaldir efendim. Yekten bana da sorsalar bilemem. Yani belki biraz uğraşınca bilirim de, ilk anda doğru cevap veremeyebilirim.

Neden?

“Yahu her şeyin bu kadar uçlarda yaşandığı; bin bir türlü problemin kol gezdiği; her yanımızı canavarların sardığı (trafik, terör, enflasyon vb); işsizliğin patladığı; her gün gündeme bomba gibi bir değil iki değil onlarca haberin düştüğü bir ülkede bu kadar kolay soru sorulur mu allasen?

Matematik dersi denilince integrallerden, türevlerden kapı açan öğrencilerin bu kadar kolay bir soruyu çözememesinin tek açıklaması budur.

Öğrenci işkillenmiştir haliyle. Sınav stresi ve heyecanı bir yandan; süre yettiydi yetmediydi derdi bir yandan; gelecek hayallerinin benliğinde oluşturduğu pozitif basınç bir yandan derken zaten dört bir yandan cendereye sıkışmış olan öğrenci kardeşimiz bu soruyu görünce haliyle afallamıştır ilkin…

Ulan bu kadar kolay sormazlar, bunda bir çapanoğlu vardır, bir yerinden bit yemiştir” diye düşünür haliyle. Ben düşünürüm vallahi…

Sorunun altından girip üstünden çıkıyorum derken süreyi de bitiririm. Sonra süre kalmayınca paniklerim. Bildiğimi de unuturum. Sonra da yanlış yaparım…

Kendimden biliyorum… İngilizce kursundayız. Ünite sonu sınavındayız. Bölüm bitirme dersi diyorlar da, yumuşağından bir sınav işte…

“The teacher” o kadar basit bir şey sordu ki bana, hani okuma yazmayı yeni öğrenmiş bebeler bile bilirler. Ben de “ulan sorduğuna göre bunda farklı bir şeyler var galiba, iki anlama birden geliyor olabilir falan gibisinden balataları sıyırdım…

Mesela sabah işe giderken E-5 bomboş ise, tek tük araba gördüysem bir an paniklerim. “Ulan yoksa darbe oldu, sıkıyönetim ilan edildi de sokağa çıkma yasağı mı uygulanıyor?” diyerek geri dönmeye yeltenirim. Öyle ya, sabah sabah E-5 boş olur mu. Olmaz. Boşsa vardır bir bityeniği.

Mesela bu bahsettiğim gün meğerse benim E-5’e girdiğim yerin hemen öncesinde metro çalışması nedeniyle yol kapatılmış. Tuzla-Pendik-Kartal tarafından araç gelmeyince Maltepe’de E-5 bomboş..

Diyeceğim o ki gençlere kızmaya hiç lüzum yok. Bilememiş olabilirler. Bunu memleket meselesi haline getirmeyin…

Hem adı geçen olayı anlatan ve durumun vahametini söyleyenlerden hiçbirisi de “sorunun cevabı 57 olacaktı” dememiş. Ben bile yazarken tırstım, acaba yanlışım var mı diye de 3 kere hesap makinesiyle sağlama yaptım :)) (Hesap makinesi böyle basit sorular karşısında ne düşünüyordur acaba? O bir makine, dolayısıyla düşünmez demeyin. Ya düşünüyorsa!!)

Yüzlerce bu absürd duruma benzer örnekler verilebilir. Politikacısından tutun da bürokratına kadar devletin üst düzeyinden orta ve alt düzeylerine kadar bir çok kişiye buna benzer “basit” sorular sorsanız ilk anın şoku ile yanlış cevaplar alırsınız…

Örnekleri çoğaltmak mümkün ancak o zaman bana sorulacak basit sorular karşısında benim afallamam söz konusu olabileceğinden konuyu burada kapatıyorum :)))

Sevgi ve muhabbetle kalınız..

Murat HACIOĞLU

W E B B E N

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..