Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '17

 
Kategori
Sosyoloji
 

Ne Oluyor La Orada?

Ne Oluyor La Orada?
 

‘ Duyarsız ve tepkisiz meraklı izleyiciler olmaktansa,

duyarlı ve müdahaleci millet olmak daha iyidir’

 

Biz Türkler duyarlı insanlarız. Bir olay olduğunda mutlaka merak eder müdahil oluruz. Olayın ne olduğunu öğrenmeden içimiz rahat etmez. Meraklı milletiz çünkü. Ya da bir mağduriyet olduğunda kahramanca müdahale etmesini severiz.

Bulgaristan gezimizde orada bulunan rehber arkadaşlar şöyle bir şey anlatmışlardı: ‘Bulgaristan’da bir olay olduğunda, oradan geçen biri olaya müdahil olmaya geliyorsa ve ‘Ne oluyor la orada?’ diye giriş yapıyorsa, ya da yardımcı olabileceğim bir durum var mıdır? Diyorsa biz anlarız ki o Türk’tür.

Bir gün yine arabamla bir düğüne gidiyordum. O esnada iki yaşımdaki oğlumun bezi değişmesi gerekti ve arabayı durdurdum. O esnada hanım çocuğun altını değiştirdi. Bu arada yoldan geçen arabalar duruyor ve bana; ’Abi hayırdır, bir yardıma ihtiyacın var mı?’ gibi sorular sordular. Belki de böyle on-on beş civarında araba durdu. ‘Allah razı olsun’ dedim hepsine.. Milletimizle gurur duydum tabi. Ne muhteşem duyarlı bir milletimiz var dedim. Hakikaten bizim milletimiz kara gün dostu.

Yine bir gün kayınpederin araba arıza yaptı. Arabayı tek başına ittiriyorum. Bir baktım sağıma soluma yedi sekiz kişi olmuşuz. Aynı şekilde ‘Allah razı olsun’ dedim hepsine..  Farklı bir olayda da benzinlikte arabam bozuldu. O esnada değişik değişik ağabeyler etrafımda. Biri arabanın kaportasını açıp bakıyor, biri elektrikçi arıyor. Ustalar geldi ve araba düzeldi. Resmen rabbim yardım etti. Milletimizin duyarlılığı ise takdire şayan bir durumdu.  

Bir ara haberlerde duymuştum… Avrupa’da bir kazada hiç kimsenin müdahale etmemesi durumunda kan kaybından dolayı oradaki kişiler ölmüştü. Ya dedim, bu kadar mı gaddarsınız? İnsani duygularınızı mı kaybettiniz. Geçenlerde farklı şekilde bir olayla karşılaştım. İşçi servisi ile gelirken yol kenarında bir genç hareketsiz duruyordu. Yoğun trafikten dolayı servis duramadı. Akabinde ne yapabilirim dedim ve hemen 112 acili aradım. Hemen ambulans çıktı tabi. Bu arada tahminim çok araç durmuştur. Akabinde servisten indikten sonra hemen arabamla olay yerine gittim. Tabi genç yoktu. Ambulans ya da duyarlı vatandaşlar müdahale etmişler.

Hamdolsun ki duyarlı bir kara gün dostu, imanlı bir milletimiz var. 

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..