Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

21 Aralık '18

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
124
 

Neden Tam Tahıl Tüketmek Gerek?

Neden Tam Tahıl Tüketmek Gerek?
 

Tam Tahıllar nelerdir ?

  Tahıl öz, kepek ve endospermden oluşur.Tam tahıl dendiğinde tahılın özü,kepeği ve endospermini   içeren ürünlere “tam tahıl”  olarak adlandırılır.

    Tam taneli tahıl dediğimizde ülkemizde yaygın olarak;Tam bugday, arpa, çavdar, yulaf,yulaf ezmesi,  bulgur, kırık buğday, siyez bulguru, tam buğday unu,bu unlardan yapılmış ekmek ve  diğer mamuller tüketilmektedir.  Mısır,esmer,pirinç,kırmızı pirinç, darı  da isteğe bağlı olarak tüketilebilmektedir;  

Tam Tahıllardan zengin beslenmenin avantajları nelerdir ?

 -Beslenmemiz açısından son dereceönemli  mineral kaynağıdırlar.Fosfor başta olmak üzere, magnezyum, potasyum,demir,çinko,selenyum  gibi minerallerden zengindirler.
- Beta glukan içeriğinin  yüksek olmasından dolayı bağışıklığın korunmasına yardımcı olurlar. - B grubu vitaminlerden  B1 ve B6 vitaminleri açısından zengindirler.   

  –Tam tahıllar içerdikleri  kaliteli karbonhidratlar ile vücudumuzun ihtiyacı olan enerjinin doğru kaynaktan sağlanmasına yardımcı olur.

-İçerdiği  çözünür  posa ( lif )  içeriği ile bağırsak hareketlerinin düzenlenmesine ve sindirim sisteminin sağlığının korunmasını desteklerler.

–Sindirilme süreleri rafine tahıllara göre daha uzun süre  olduğu  için  uzun süre doygunluk sağlar kan şekerini ve kilo yönetimini desteklerler.

 - Bazı kanser türlerinin engellenmesine yardımcı  olurlar  ( gastrointestinal,endometrium ,yumurtalık   )

Araştırmalar rafine edilmiş tahıllardan  fakir beslenmenin;
 -Depresyonu artırdığı,
 -Bağışıklığı düşürdüğü
 -Kalp damar sağlığını etkilediği
 -Doygunluk  ve yeme hızı ile ilgili sorunlar yaşanamsına zemin hazırladığı
 - Vücutta yağ deposunu artırarak  obeziteye  neden olduğu,
 -Kan şekerinin  yönetimini zorlaştırdığı ve diyabete zemin hazırladığı
 -Lif tüketiminin azalmamsına neden olarak sindirim sistemi sağlığını etkilediği
 için  büyük tehlike yarattığını göstermektedir.

   Rafine karbonhidratların yoğun tüketimi boş kalori alarak  tam tahılların içerdiği bir çok yararlı besin öğesinden uzak kalınmasına neden olmaktadır. Tam tahıllar   fakir beslenme,kan hücrelerinin yapımı, böbreklerin korunması, hücrelerin enerji üreterek yaşamlarına devam etmesi  açısından riskler oluşturabilmektedir.

  Günümüzde tam tahıl kaynaklarına çok kolay ulaşılıp  tüketme imkanı bulunmaktadır.     Porsiyon kontrolünün sağlandığı  TAM TAHIL ÜRÜNLERİ ,çok çeşitli şekillerde hazırlanarak sofralarımızda yerini almaktadır.

 

Göksel47 bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 40
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 84
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster