Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Nedim Orta' yı anmak

Nedim Orta' yı anmak
 

Nedim ORTA anısına teşekkürler.

10.06.2010 tarihinde 32 yıl önce 1978 yılında kaybettiğim babama (Nedim ORTA) ait internette eski kitap satışı ile ilgili bir sitede gördüğüm SEVİ YORGUNU adlı anneme ithafen kaleme alarak yazmış olduğu şiirlerden oluşan kitabı görünce inanılmaz buruk bir mutluluk yaşadım. Bu heyecanla babamın ismi ile aramalara devam ederken Milliyet Blog üyelerinden Ünal Şöhret DİRLİK' in babamın başka bir şiirini ve kendisiyle ilgili övgü, dostluk mesajlarıyla süslediği blog yazısını buldum.

Yazısının ilerleyen satırlarında ise, 1962' li yıllarda bir çok dergide şiir folklor araştırmaları ile öykülerinin yayınlandığından, daha sonraları babamın Van' da öğretmen olarak görevli iken halk eğitim başkanlığıa yaptığı 1965-68 tarihleri arasında iletişimlerinin koptuğundan bahsettiğini, Türk Folklor Araştırmaları dergisinin Aralık 1965 tarihli bir sayısındaki Saka Kuşu adlı şiirini de okuyunca Ünal Şöhret DİRLİK' e bir meslektaşını bunca yıl geçmesine rağmen unutmayarak, sanki yıllar öncesi değilde dün görüşmüşler gibi taptaze duygularla kaleme alarak yazdığı anma yazısına teşekkürlerimi iletmek kendisiyle tanışabilme gururuna erişebilmek adına ve babamı kaybettiğimiz haberini üzülerek bildirmek durumunda kaldım.

"Nedim ORTA' nın sonraki kitaplarına ulaşmaya çalışacağım. Birde sağ olursa yaşadık gitti." diyerek devam ettiği satırlarına, babamın Sayın DİRLİK' in kendi deyimiyle "Allahın cennetini durak eylediği", iplerin koptuğunu düşündüğü anda "Evet işte ulaştınız ama tek bir farkla oğlu aracılığıyla", diyebilmek kendisinin bu heyecanına ortak olduğuma, iki dost meslektaşın biri gerçek biri sanal dünyada bile olsa buluşmalarına vesile olmak sevinçlerin, mutlulukların en güzeli..

Tekrar sağolun var olun, sizler yaşadıkça yaşattığınız babam için ömrünüz uzun yazılarınız pek olsun.

14/12/1939 doğumlu Nedim ORTA sırasıyla Çorlu Lale Paşa İlkokulu, Çorlu Ortaokulu, Çanakkale İlköğretmen Okulu ve Konya Eğitim Enstitüsü mezunudur.

Sırasıyla vefatına kadar bulunduğu görevler; Uşak Merkez Paçacıoğlu Köyü Öğretmenliği 1960-1961, Uşak Merkez Elmacık Köyü Öğretmenliği1961-1964, İzmir Ödemiş Eselli Köyü Öğretmenliği 1964, İzmir Bergama Demircdere Köyü Öğretmenliği 1964-1965, Konya Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümünde Öğrencilik 1966-1967, Hacılar Ortaokul Edebiyat Öğretmenliği 1967-1968, Van Halk Eğitim Başkanlığı 1968-1969, Van Atatürk Lisesi Edebiyat Grup Öğretmenliği 1969-1970, Van Kazım Karabekir Ortaokulu 1970-1971, Alaçatı Ortaokulu Müdürlüğü ve Edabiyat Öğretmenliği 1971-1978.

Saygılarımla.

Emin ORTA

 
Toplam blog
: 28
: 920
Kayıt tarihi
: 16.06.10
 
 

Merhaba ben 1965 doğumlu Nedim ORTA oğlu Emin ORTA. Milliyet Blog' a yıllar önce birşeyler yazmaya..